Corectitudinea Politică omoară Filmul Clasic

Corectitudinea Politică omoară Filmul Clasic

Standardele marxiste de astăzi fac ca multe dintre capodoperele Hollywoodului să devină indezirabile. Vedetele care au făcut istoria Celei de-a Șaptea Arte sunt puse la index de Gardienii Gândirii.

Ofensiva Corectiudinii Politice este vizibilă la o simplă trecere în revistă a premierelor recente din Statele Unite. „Avengers: Endgame”, care a avut premiera pe 22 aprilie, este un film cu super-eroi, super-buget și superdistribuție în care, hodoronc-tronc, apare un personaj secundar gay.

În „Long Shot”, cu premiera pe 3 mai, este o comedie romantică în care eroul principal, Seth Rogen, găsește de cuviință să-și ceară scuze de la un japonez pentru bombele atomice de la Hiroshima și Nagasaki. Într-o altă scenă, O’Shea Jackson, prietenul de culoare din film al lui Rogen, îi spune acestuia: „Tu ești alb. Nu trebuie săți faci griji în lumea asta.” Sunt doar două exemple dintr-un film integral „corect politic”.

 „The Hustle”, cu premiera pe 10 mai, este un remake după spumoasa comedie „Dirty Rotten Scoundrels” din 1988 (în România a avut numele „Ticăloșii”), cu Steve Martin, Michael Caine și Glenne Headly. În noua producție, însă, rolurile principale ale celor doi escroci de talie internațională revin unor femei.

La Hollywood sunt la modă remake-urile în care femeile iau locul bărbaților, într-o ofensivă anti-patriarhat. Dacă locul albilor este luat de negri, pelicula este cu atât mai apreciată de gardienii Corectitudinii Politice.

„Ce-și doresc bărbații”, cu premiera pe 8 februarie, este un remake după comedia „Ce-și doresc femeile”. Rolul lui Mel Gibson este preluat în noua producție de actrița de culoare Taraji P. Henderson, iar cel al lui Helen Hunt de actorul de culoare Tracy Morgan.

Anul trecut, „Black Panther” a fost primul film cu o super-eroină de culoare.

FOTO:  Vivien Leigh, într-o scenă „incorectă politic” din „Pe aripile vântului”

Așa se ciopârțește istoria

Însă Corectitudinea Politică este un Pat al lui Procust de care nu scapă nici filmele sau starurile clasice ale Hollywood-ului.

Acum câteva luni, John Wayne, răposat cu 40 de ani în urmă, a fost supus unei „execuții mediatice” pentru un interviu apărut un Playboy, în 1971 și considerat rasist și homofob. Au existat voci care au cerut demolarea statuii sale de pe aeroportul din Orange County. În paranteză fie spus, efectul campaniei a fost invers: interviul a devenit viral pe internet.

Kate Smith a fost o actriță de film minoră, însă o uriașă cântăreață. Dezgroparea din arhivele sonore a două melodii înregistrate în anii 1930, considerate rasiste, a determinat două echipe – New York Yankees (baseball) și Philadelphia Flyers (hochei pe gheață) – să renunțe la interpretarea considerată emblematică în sportul american a imnului „God Bless America” de către Kate Smith, moartă în 1986.

Molly Ringwald a devenit celebră mai ales pentru rolurile pe care i le-a oferit regizorul John Hughes în filmele sale. Drept „mulțumire”, actrița a găsit de cuviință să-i reproșeze regizorului, răposat acum zece ani, că filmele sale din anii 1980 nu sunt suficient de „vigilente” („woke”) față de sexism pentru era „Me Too” de azi.

Asistăm la o tentativă a gardienilor Corectitudinii Politice de a rescrie – ciopârțind și cenzurând – întreaga istorie cinematografică a Americii, afirmă criticul de film Christian Toto în ziarul The Hill. Nici un film nu este la adăpost.

Un clasic al comediei, precum „Blazing Saddles”, producția din 1974, al lui Mel Brooks, este o capodoperă a incorectitudinii politice, mustind de rasism și sexism.

Modul în care James Bond tratează femeile în primele sale aventuri a provocat deja destule ecouri negative. Ca și albeața pielii lui 007, astfel că marele favorit de a-l juca pe Bond în viitorul film este un actor de culoare, Idris Elba.

 În 2016, un cinematograf din Memphis a refuzat să proiecteze ultraclasicul „Pe aripile vântului”, din 1939, motivând că are un conținut „insensibil” față de problema sclavagismului.

„Song of the South”, filmul laureat cu Oscar al Disney din 1946, a fost scos de pe platforma de „streaming” a companiei și este proscris din centrele de închiriere pentru așa-zisul său rasism.

Nu e nevoie ca filmul să fie considerat incorect politic pentru a fi cenzurat: e suficient ca protagonistul să fie controversat. Canalul digital Bounce TV a anulat redifuzarea The Cosby Show, după ce vedeta Bill Cosby a fost condamnată pentru viol.

FOTO: Prințul, pe cale să o „agreseze sexual” pe Albă ca Zăpada

Cariera monumentală de actor și regizor a lui Woody Allen ar putea fi terminată, și nu din cauza vârstei sau a problemelor de sănătate. Acuzațiile repetate – dar niciodată dovedite – de abuz sexual ale fiicei sale Dylan Farrow și-au făcut până la urmă efectul. Amazon a refuzat să difuzeze ultimul film al lui Allen, A Rainy Day in New York, invocând mărturia acestuia din instanță în care și-a manifestat sprijinul față de Harvey Weinstein, ceea ce le-a adus la turbare pe preotesele Me Too.

 În aceste condiții, cine să mai aibă curajul să difuzeze o capodoperă-a filmului mut, Birth of a Nation, din 1915, regizată D.W. Griffits, care elogiază Ku Klux Klanul?

Disney, inamicul copiilor

Nu doar Song of the South, ci și alte producții clasice ale lui Disney sunt în pericol să fie scoase din circuitul public. Inclusiv Albă ca Zăpada, considerat de critici în primele zece filme (nu doar animate!) din toate timpurile. Cu jumătate de an în urmă, vedeta hollywoodiană Kirsten Bell se arăta indignată de scena în care Prințul o sărută pe Albă ca Zăpada și o trezește din vrajă, acesta fiind un exemplu tipic de „sărut neconsensual”. Adică, agresiune sexuală.

Bell s-a declarat îngrijorată de efectul pe care această scenă l-ar putea avea asupra celor două fetițe ale sale. Într-un interviu din octombrie 2018, acordat revistei Parents, actrița spunea: „Nu credeți că este ciudat că prințul o sărută pe prințesă fără acordul ei? Deoarece nu este permis să săruți pe cineva în timp ce doarme.”

Și Bell a continuat întrebându-se cum de a putut Albă ca Zăpada să fie atât de naivă încât să accepte un măr de la o străină.

Nici „Cenușăreasa” lui Disney nu este în siguranță. În emisiunea Ellenei de Generes, o altă mare vedetă de la Hollywood, Keira Knightley, a dezvăluit că îi interzice fetiței sale de trei ani să se uite la acest film din cauză că are un mesaj pervers: „Așteaptă ca un tip bogat să o salveze. Greșit! Salvează-te singură!”

 

Ne puteți urmări și pe Google News