Magazinele trebuie să facă orice le stă în putință pentru a evita deficitul de produse esenţiale şi să asigure o distribuţie echilibrată a acestora.

„De exemplu, comercianţii cu amănuntul îşi pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât şi livrările la domiciliu pentru persoanele care nu îşi pot părăsi locuinţele. De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la preţuri competitive”, transmit reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

În acest context, administratorii platformelor de comerţ online pot impune măsuri pentru limitarea creşterilor nejustificate ale preţurilor pentru produsele şi serviciile de bază. De asemenea, legislaţia în domeniul concurenţei permite producătorilor să stabilească preţuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creşterea nejustificată a preţurilor la nivelul distribuţiei.

„Consiliul Concurenţei urmăreşte foarte atent comportamentul companiilor şi atrage atenţia că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea preţurilor excesive) sau de tip cartel”, avertizează reprezentanţii instituţiei, preluați de Agerpres.

Aceste acţiuni ale Consiliului Concurenţei sunt în concordanţă cu politica comună adoptată de Comisia Europeană şi Autorităţile Naţionale de Concurenţă prin Reţeaua Europeană de Concurenţă (European Competition Network – ECN), privind aplicarea regulilor de concurenţă în timpul crizei provocate de Coronavirus.

Potrivit sursei citate, în cazul în care companiile au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor iniţiative cu legislaţia în domeniul concurenţei, acestea pot contacta Autoritatea de Concurenţă la adresa [email protected]ţei.ro.