Nu poţi avea comerţ şi industrie fără o infrastructură adecvată. Se pare că cei care conduc Ministerul Transporturilor şi Compania de Drumuri au înţeles, în sfârşit, acest lucru. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Magdalena Grigore, a anunţat ieri, la Conferinţa Capital Transporturi şi Infrastructură în 2017, că se va schimba legislaţia privind pregătirea proiectelor de infrastructură, în sensul scurtării perioadei de avizare. „Am reuşit abia acum să deblocăm o parte din proiectele anunţate de fostul guvern că sunt finalizate, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, present și el la conferinţă. El a spus că foştii guvernanţi s-au lăudat anul trecut că vor inaugura mai multe proiecte, dar din păcate situaţia în teren era alta. „Niciun proiect nu era gata de inaugurare. Am fost nevoiţi să depunem mari eforturi pentru a debloca situaţia”, a spus Cuc.

Mai mult, ministrul Transporturilor, Răvan Cuc, şi directorul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, au anunţat ce proiecte de infrastructură vor fi gata anul acesta, dar şi ce şantiere noi se vor deschide.

METROU. Două staţii noi

Reprezentanţii Metrorex se află în discuţii cu cei de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), pentru obţinerea unui ultim aviz necesar deschiderii circulaţiei pe Magistrala 4 de metrou, secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în cadrul conferinţei organizată de revista Capital. Staţiile Laminorului şi Străuleşti sunt elemente componente ale Secţiunii Parc Bazilescu – Străuleşti, secţiune ce face parte din Magistrala 4 de metrou (Gara de Nord – Lac Străuleşti), inclusă în investiţia „Racorduri la Reţeaua de Metrou. Staţiile ar putea fi deschise în luna aprilie. Legat de preluarea metroului de către Primăria Capitalei, ministrul Transporturilor a explicat a avut o discuţie în prealabil cu primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. „Sugestia mea a fost să mai aprofundăm şi să facem o strategie de transmitere a acestor bunuri, inclusiv a centurilor”, a declarat Răzvan Cuc.

AERIAN. Se cumpără aeronave noi

Reprezentanţii companiei TAROM au discutat cu doi dintre marii jucători de pe piaţa aeronavelor pentru achiziţia a două avioane care să înlocuiască Airbusurile A310 scoase din circulaţie anul trecut, iar în cursul acestei săptămâni se vor finaliza discuţiile cu o a treia companie, urmând să se ia decizia finală, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la o dezbatere de profil. „Avem veşti bune de la compania TAROM. Au demarat procedura de selecţie şi cererea de ofertă au postat-o pe site şi au făcut-o cunoscută pe piaţa internaţională, cu privire la achiziţionarea a două aeronave în sistem de leasing pentru înlocuirea celor două Airbus-uri scoase din circulaţie anul trecut, problemă care ar fi trebuit rezolvată încă de anul trecut şi nu trebuia să aşteptăm să ajungem în situaţia actuală”, a subliniat ministrul în cadrul conferinţei.

DRUMURI. 90 de kilometri de autostradă

Anul acesta se vor da în folosinţă 90 de kilometri de autostradă, 45 de kilometri de variante de ocolire şi 275 de kilometri de drumuri naţionale pe care îi vom reabilita, a declarat, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă. Pe ce loturi se va putea circula de anul acesta:

● 15 km de pe Lugoj-Deva, lotul 2

● 3,3 km la intrarea în Bucureşti,

● autostrada Lugoj – Deva loturile 3 şi 4

● autostrada Sebeş – Turda loturile 3 şi 4.

„În ceea ce priveşte variantele de ocolire, avem în vedere de a da în folosinţă în acest an 45 de kilometri şi, pe partea de reabilitare de drumuri naţionale, în acest an vom avea 275 de km pe care îi vom recepţiona”, a spus şeful CNAIR.



Unde se fac studii pentru a se turna beton

„În ceea ce priveşte celelalte sectoare de autostradă pe care le vom aborda: am iniţiat discuţii cu proiectanţii, pentru că proiectarea este pilonul de bază al dezvoltării infrastructurii, şi am strâns câteva păreri. Legat de Centura Sud Bucureşti, documentaţie este gata, dar trebuie să avem şi acceptul de principiu al consultantului Jaspers”, a explicat Ioniţă. De asemenea, CNAIR a lucrat la documentaţie în privinţa punctelor critice, intersecţiile pe Centura Sud Bucureşti. Astfel, sunt pregătite documentaţiile pentru a fi trimise la ANAP. „Mă refer la pasajul Berceni, la pasajul Popeşti. La Pasajul Domneşti, în 2-3 săptămâni vom avea un antreprenor, o să avem semnat un contract. Sesiunea de contestaţii a fost depăşită. Eu zic că este un merit şi al managementului. Am avut discuscuţii şi cu antreprenorii. I-am asigurat că încercăm să rezolvăm problema birocratică”, a precizat minisrul Transporturilor.

CALE FERATĂ. Vom circula cu viteză mai mare

Marius Chiper, directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, a declarat că vrea să ajungă la nişte cote realiste în relaţia cu UE. „Avem lucrări pe aproximativ 180 km între Sighişoara şi Simeria, cu 5 contracte semnate. Stadiul de execuţie 70-90%. În acest an vom recepţiona 120 km din aceste tronsoane. Lucrările de terasamente sunt terminate”, a explicat Chiper. Directorul CFR a dat un termen şi pentru finalizarea Coridorului IV de cale ferată: 2022-2023. „Anul trecut, datorită faptului că nu am avut posibiltăţi de investiţii în material rulant noi am crescut parcul activ cu aproape 20% cu ajutorul reparaţiilor. Vom avea vagoane pentru biciclişti şi schiori în viitorul apropiat”, a mai declarat Chiper.