Compensații pentru bagajele întârziate. Ce trebuie să facă pasagerii companiilor aeriene
- Cristian Raducanu
- 19 martie 2024, 19:49
Dacă vă numărați printre clienții companiilor aeriene care a căror bagaj a fost pierdut sau întârziat, trebuie să aveți în vedere că în baza Convenției de la Montreal și a legilor privind drepturilor pasagerilor aerieni puteți primi compensații.
Când poți cere compensații pentru întârzierea bagajului
În primul rând trebuie făcută diferența între bagaj întârziat și pierdut. Bagajul este considerat pierdut dacă nu a fost localizat în timp de 14 zile de la data zborului. Primul pas pe care trebuie să-l faceți atunci când valiza nu apare pe banda de preluare a bagajelor este să raportați lipsa acestuia.
Majoritatea companiilor solicită pasagerilor care se confruntă cu această problemă întocmirea unui Raport de Iregularitate a Proprietății (PIR). În cazul în care compania aeriană nu are birou în aeroportul în care vă aflați, contactați-o telefonic pentru a raporta lipsa bagajului.
Compensații se pot acorda și în cazul bagajelor întârziate. Adică, o companie aeriană trebuie să suporte cheltuielile făcute de pasageri din cauza întârzierii bagajelor. Trebuie menționat că este voba de cheltuieli rezonabiel. De exemplu, dacă sunteți nevoiți să cumpărați produse de igienă personală.
Procedurile de urmat
Companiile aeriene vor acorda acest tip de compensație după ce a fost depusă o cerere în acest sesns. În temeiul Convenției de la Montreal, decontul maxim este de cel mult 1.700 de dolari în cazul bagajelor întârziate. .
Companiile aeriene și cele de asigurări au propriile proceduri pentru acordarea compensațiilor pentru bagajele întârziate. Întototdeauna depuneți acel PIR. Ulterior, păstrați numărul de referință al fișierului furnizat de compania aeriană. De asemenea, nu aruncați bonurile produselor achiziționate.
Companiile aeriene vor acorda compensații în baza numărului PIR, biletul de avion și talonul de preluare a bagajului. Teoretic, rambursarea ar trebui să fie efectuată în 30 de zile, potrivit stirileprotv.ro.
Compensații și drepturi
Ce drepturi au pasagerii de avioane
- Drepturile pasagerilor aerieni din UE se aplică în următoarele cazuri:
- Dacă zborul este în interiorul UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de o companie aeriană non-UE.
- Dacă zborul ajunge în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE.
- Dacă zborul pleacă din UE către o țară non-UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de o companie aeriană non-UE.
- Dacă nu ai primit deja beneficii (compensație, re-rutare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor pentru această călătorie conform legii relevante a unei țări non-UE.
Este bine de știut faptul că în situația în care zborul a fost anulat, întârziat sau supraîncărcat în ultimii 3 ani, compania poate acorda o compensație de până la 650 de dolari. Pasagerii care zboară de pe aeroporturile europene sunt protejați de Regulamentul EC 261.
Prin EC 261 sunt acoperite mai multe zboruri internaționale, nu doar cele din UE. Zborurile spre Islanda, Norvegia și „regiunile periferice”:Guyana Franceză și Martinica, Mayotte, Guadalupe și Reuniunea, Saint-Martin, Madeira și Azorele și Insulele Canare sunt de asemenea, reglementate de EC 261.
Condiții Regulamentului EC 261
Milioane de pasageri pierd anual dreptul la compensație pentru bagajul pierdut sau întârziat pentru că nu cunosc Regulamentul EC 261. Totodată, companiile aeriene sunt exceptate de la plata despăgubirilor dacă perturbarea a apărut din „circumstanțe excepționale”. Adică, nu veți primi despăgubiri în următoarele cazuri.
- Circumstanțe Excepționale
- Greve inițiate de angajații aeroportului sau de controlul traficului aerian
- Vremea rea
- Riscuri de securitate
Companiile aeriene au datoria de a demonstra că au impus măsurile necesare pentru a preveni întârzierea. Vremea rea poate fi considerată o circumstanță excepțională. Transportatorul trebuie să asigure:
- Mese și băuturi în timpul întârzierii
- Acces la comunicații, inclusiv două apeluri telefonice sau fax și e-mailuri
- Dacă sunt necesare cazări peste noapte, ei trebuie să îți ofere o cameră de hotel și transport la și de la aeroport.