Potrivit Digi24, există suspiciuni ale Gărzii Financiare legate de atribuirea a şase contracte pentru construirea a tot atâtea tronsoane ale unei căi ferate de mare viteză, iar prejudiciul ar depăşi, arată presa din Italia, 320 de milioane de euro.

Procurorii italieni spun că firma Cociv urma să se ocupe de construirea mai multor tronsoane de line ferată care să lege Genova de Milano. Şantierul a fost deschis în anii 90, iar cei 127 de kilometri urmau să coste 3,4 miliarde de lire italiene. Lucrările nu s-au încheiat nici astăzi, dar costul proiectului a ajuns acum la 6,2 miliarde de euro pentru doar 54 de kilometri. Experţii au constatat că materialele folosite erau de proastă calitate şi ar fi putut pune în pericol viaţa oamenilor. Anchetatorii din peninsulă i-au interceptat pe doi dintre angajaţii companiei în timp ce recunoşteau problemele. Citiţi mai multe pe Digi24.

Controversatul lot 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu a fost deschis traficului cu o zi înaintea turului doi al alegerilor prezidenţiale, cu 18 luni întârziere, şi a costat aproximativ 600 milioane de lei. După nici două luni de la inaugurare, pe anumite porţiuni asfaltul s-a crăpat, iar la începutul lunii septembrie 2015 oficialii CNADNR s-au hotărât să închidă circulaţia pe autostrada Orăştie – Sibiu. Ea a fost reluată abia luna aceasta, pe 10 octombrie, după ce porţiunile afectate, între Sălişte şi Cunţa, au fost refăcute de CNADNR în regie proprie. 

Acest lot, de aproximativ 22 de kilometri, face acum obiectul unei anchete penale, fiindcă a fost pusă în pericol siguranţa traficului rutier. La finele anului trecut, procurorii DNA au deschis un dosar privind autostrada Orăştie – Sibiu, în care se efectuează acte de urmărire penală. Fostul director general al CANDNR, Narcis Neaga, este urmărit penal, asupra lui fiind dispusă măsura controlului judiciar.

Proiectul pentru autostrada Orăştie – Sibiu, ca parte a Reţelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă, pentru care s-a aprobat finanţare europeană de 510 milioane de euro.

Salini Impregilo mai are, în acest moment, un contract pentru construirea a 28 de km din autostrada Lugoj-Deva.