După ce se vor fi minunat la vederea celor mai proaspete şi futuriste concepte ale momentului, după ce vor fi sorbit din priviri noutăţile de la standurile mărcilor premium, după ce-şi vor fi satisfăcut curiozitatea de a descoperi noile generaţii ale celor mai populare modele, pe care, mulţi dintre ei le au acasă (vezi: „Starurile Salonui auto de la Paris„), vizitatorii ediţiei din acest an ai evenimentului găzduit de capitala Franţei vor avea două opţiuni – să plece sau să mai zăbovească puţin pentru a-şi face o imagine completă asupra ofertei producătorilor auto.

Am identificat nouă modele, noi sau doar optimizate estetic şi tehnic, de bună seamă interesante, dar puse oarecum în umbră de automobilele-vedetă de la Salon, pe care le prezentăm în ordine alfabetică.
Chevrolet Orlando

Monovolumul compact cu şapte locuri va debuta comercial în prima parte a anului viitor. GM a dezvoltat Orlando pe platformă tehnică Delta, aceeaşi care este utilizată şi de berlina compactă Chevrolet Cruze, dar şi de modelul compact Opel Astra.

Orlando trebuie să răpească o parte din clientela altor modele cu şapte locuri din această clasă: Opel Zafira (un monovolum produs tot de GM), Ford Grand C-Max, Kia Carnival, Mazda5 sau Renault Grand Scenic.

Hyundai ix20

Alt model dedicat familiştilor şi o poveste oarecum asemănătoare. Hyundai a luat monovolumul de segment B Venga – recent lansat de Kia, al doilea producător al grupului auto sud-coreean – şi a operat câteva modificări, mai ales la nivel estetic.

Vânzările modelului ix20, concurent cu Honda Jazz, Citroën C3 Picasso, Opel Meriva şi Renault Grand Modus sunt programate a începe în această toamnă, la scurtă vreme după închiderea ediţiei din acest an a Salonului de la Paris.

Kia Optima

Nici numele, nici noul look nu te ajută să realizezi asta, dar Optima este noua generaţie a modelului de clasă medie Magentis, care va debuta comercial la finele acestui an. Maşina le-a fost deja arătată americanilor – cu prilejul Salonului auto de la New York.

Tuşele exterioare ale berlinei care păşeşete apăsat în grupul restrâns al celor mai dichisite modele populare de segment D (Mazda6, Honda Accord, Opel Insignia) au fost desenate la Frankfurt. Detaliile cabinei au fost creionate însă în California.

Cel care a transformat Kia într-un brand cu personalitate (vezi modelele Soul, Venga şi conceptul Pop – prezentat chiar la Paris) este directorului de design al mărcii, Peter Schreyer.

Pentru cine nu ştie, neamţul a lucrat înainte pentru Grupul Volkswagen, unde a fost resposabil, între altele, cu aducerea pe lume a celebrului model Audi TT.

Mazda2

Alături de câteva retuşuri estetice, modelul subcompact japonez va oferi, din această iarnă, o gamă completă de motoare Euro 5 şi, în premieră, o cutie de viteze automată.

Fostul câştigător al titlului „Maşina anului 2008” în lume – titlu acordat de asociaţia „World Car of the Year” (WCOTY) – concurent cu Ford Fiesta, Fiat Punto Evo, Volkswagen Polo sau Suzuki Swift, promite şi un tren de rulare recalibrat cu scopul îmbunătăţirii confortului oferit pasagerilor.

Opel Astra Sports Tourer

Versiunile utilitare (break) au puţină priză la români, dar se bucură de un succes imens pe pieţele mature din occident.

Răceala compatrioţilor, care consideră că acest tip de autoturism este „pentru cărat cartofi” nu a dispărut nici măcar în ulimii ani, după ce producătorii au sacrificat din caracterul practic al break-urilor în favoarea stilului – aşa cum este şi cazul versiunii Sports Tourer din gama Opel Astra.

Ca să vă faceţi o idee, capacitatea minimă de încărcare a modelului german (cu spătarul banchetei în poziţie verticală) este de 500 de litri, sub ceea ce oferă Dacia Logan (510 litri)!

Noul model, concurent cu VW Golf Variant, Skoda Octavia Combi sau Renault Mégane Sport Tourer, va fi disponibil în showroom-uri din luna noiembrie.

Peugeot 508

Urmaşul comun al berlinelor 407 şi 607 (prima, deja mult prea veche, a doua – un eşec comercial) a fost dezvoltat pe platforma PSA Peugeot-Citroen cu numărul 3, utilizată atât de Citroen C5, cât şi de… Peugeot 407. 

Pentru a vă convingeţe că Peugeot vrea „să rezolve” două segmente dintr-un foc, aflaţi că 508 are o lungime de 4,79 metri, fiind mai mare ca 407, dar mai scurt ca 607 – cu câte zece centimetri.

Cea mai importantă nouătate cu care vine noul model – concurent cu Volkswagen Passat, Opel Insignia, Mazda6 sau Ford Mondeo – trebuie că este viitoarea versiune hibridă, cu tracţiune integrală, aşteptată în 2011.

Peugeot 508 HYbrid4 va fi pus în mişcare cu ajutorul unui binom motor turbodiesel (montat, clasic, sub capota faţă) – motor electric (amplasat posterior), care va livra 200 de cai-putere şi va emana în atmosferă numai 99 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru (sau zero grame CO2, atunci când se rulează în modul 100% electric).

Renault Latitude

Decizia Renault de a prezenta un nou vârf de gamă provenit dintr-un model sud-coreean (Samsung SM5) nu poate fi apreciată decât ca una… foarte curajoasă.

Latitude a fost etalat prima oară la Salonul auto de la Moscova, din luna august, dar, într-o versiune dedicată pieţei locale. La Paris poate fi admirată maşina care va ajunge la showroom-urile din ţările Uniunii Europene, aşadar, şi în cele din România.

Berlina care va lua locul extravagantului, dar deloc vandabilului Vel Satis, etalează un look mult mai convenţional, cu influenţe de design dintre cele mai felurite, de la Volkswagen (Passat), până la Chevrolet (Epica).

Toyota Verso-S

Producătorul japonez Toyota revine în segmentului monovolumelor de mici dimensiuni cu un succesor mult mai bine proporţionat al vechiului Yaris Verso.

Verso-S (aproape patru metri lungime, cinci locuri şi nenumărate spaţii de depozitare) îşi va disputa clientela cu modele precum consacratul Honda Jazz, noul Hyundai ix20 sau originalul ix20 – Kia Venga.

Vânzările noului autoturism Toyota vor debuta în luna februarie a anului viitor.

Volvo V60

Ca şi „colegul” de salon Opel Astra Sports Tourer, proaspăt lansatul „cărăuş” Volvo îşi propune să seducă mai degrabă vizual.

Versiunea break a recent modelului S60, concurentă cu Volkswagen Passat Variant, Opel Insignia Sports Tourer, Honda Accord Tourer sau chiar Audi A4 Avant, BMW Seria 3 Touring şi Mercedes-Benz Clasa C Estate, va fi comercializată încă din această lună.

Amatorii de break-uri destoinice şi, mai cu seamă, încăpătoare marca Volvo trebuie să ştie că V60 nu va înlocui vechiul model V70, care va continua să figureze în portofoliul mărcii suedeze.

Ca şi S60, V60 va fi dotat cu cele două sisteme de siguranţă Volvo – City Safety şi Pedestrian Detection – care pot frâna complet autoturismul (de la o viteză maximă de 35 km/h) pentru a evita coliziunea cu un pieton sau cu o altă maşină.