Centura de siguranță în avion. Greșelile pe care le fac pasagerii
- Emma Cristescu
- 26 mai 2024, 09:51
Centura de siguranță trebuie purtată tot timpul în avion, a spus Emma Henderson, care a lucrat ca pilot pentru Easyjet din 2009 până în 2020. Aceasta a declarat că cei care nu poartă centură riscă să se lovească, mai ales dacă sunt turbulențe.
„Adevărul fundamental este că o aeronavă este o suprafață dură, iar oamenii sunt moi. Există turbulențe, iar atunci când aeronava se mișcă, dacă nu sunteți fixat în scaunul dumneavoastră, puteți ieși din el”, spune Emma. „O mișcare bruscă a aeronavei în jos va face ca dumneavoastră să rămâneți în rămâneți în aer până când veți ajunge din urmă aeronava. Și asta înseamnă că riscați să vă răniți dacă nu sunteți legat în scaun”, adaugă ea.
Centura de siguranță trebuie purtată tot timpul
Emma spune că „aeronavele sunt echipate cu radare meteorologice, care arată ce se află în fața dumneavoastră”. „Dacă în față este apă, aceasta este redată pe ecran într-o anumită culoare, iar dacă în față este grindină, aceasta este redată într-o altă culoare”, a explicat Emma. „Unele dintre sistemele de radar meteorologic de pe aeronavele mai noi pe care le-am operat pot arăta, de asemenea, furtuni și turbulențe. Cu toate acestea, nu este posibil să vezi totul tot timpul”, mai spune ea.
Greșeala pe care o fac pasagerii
Aceasta a declarat că mulți oameni își deschid centura atunci când semnele de centură de siguranță sunt dezactivate și că este o mare greșeală. Ea a spus că se poate întâmpla ceva grav în orice moment și că pasagerii nu trebuie să își riște viața.
„Chiar dacă zburați în aer foarte limpede, cu vizibilitate bună în jurul dumneavoastră, este posibil ca o aeronavă să vă fi traversat calea cu câțiva kilometri în urmă și ați putea zbura în urma ei, ceea ce vă va provoca o ușoară zdruncinătură”, susține Emma.
Incidentul de la Singapore Airlines
Sfaturile pilotului au fost oferite după ce un pasager a murit și cel puțin 30 au fost răniți, marți, într-o cursă Londra - Singapore a companiei Singapore Airlines care a întâlnit un front de turbulențe severe, cu o oră și 30 minute înainte de a ajunge la destinație. După ce avionul a pierdut 1.800 de metri altitudine, piloții au declarat stare de urgență și au luat decizia de a ateriza pe aeroportul din Bangkok, Thailanda. La bord erau 211 pasageri și 18 membri ai echipajului.
„Ceea ce s-a întâmplat cu zborul Londra - Singapore a fost un caz extrem. Este foarte neobișnuit să se întâmple așa ceva. Într-o astfel de călătorie, traversezi zone cu multă mișcare de aer și activitate de furtună. Iar în această perioadă a anului există multă căldură și umiditate în atmosferă”, spune Emma.
„Piloții sunt instruiți pentru a face față unor astfel de situații, iar faptul că, deși știau că la bordul avionului se aflau persoane rănite și o persoană decedată, au reușit să aterizeze în siguranță în Bangkok, este o dovadă a calibrului ridicat al pregătirii piloților. Au reușit totuși să aterizeze în siguranță. Pregătirea lor și-a făcut efectul și asta trebuie să faci”, adaugă ea, potrivit Business Insider.