Celera 500L, avionul cu aspect de glonț ar putea schimba călătoriile în viitor

Celera 500L, avionul cu aspect de glonț ar putea schimba călătoriile în viitor

În luna iunie a acestui an, Celera 500L, un avion ciudat, în formă de glonț a fost văzut efectuând teste de rulare pe Aeroportul Logistic din California de Sud.

O dovadă în plus a faptului că programul Otto Aviation a atins culmi nebănuite în ultimii ani.

Conform site-ului NationalInterest, carcasa cu aspect ciudat a aeronavei, care aduce cu ceva dintr-un film SF, ar putea reprezenta, de fapt, o revoluție semnificativă în industria aerospațială. Mai ales pentru eficiența energetică foarte importantă, dacă afirmațiile Otto Avation despre avionul Celera 500L sunt adevărate. În afară de asta, comapania nu a furnizat detalii specifice despre primul zbor al aeronavei, dar spune că au fost efectuate o serie de zboruri de test, de 31 de ori până acum.

Celera 500L este, probabil, cel mai eficient avion din lume. Potrivit celor de la Otto Aviation, secretul eficienței ridicate a avionului Celera 500L se datorează utilizării extinse a suprafețelor de flux laminar. În comparație cu unul convențional de dimensiuni similare, Otto Aviation explică faptul că Celera 500L se bucură de o reducere a rezistenței la 59% și va avea o viteză maximă de croazieră de cel puțin 720 km/h și o autonomie de peste 7.200 kilometri. De asemenea, are o economie impresionantă de combustibil, zburând între 30 și 40 de kilometri cu doar patru litri de combustibil. Aproape suficient pentru a ajunge de la Los Angeles la Londra cu un singur rezervor de combustibil, susține compania.

Ne puteți urmări și pe Google News

Fluxul laminar este „soluția minimă de tracțiune pentru suprafețele aeronavei și prezintă straturi netede de flux de aer, cu amestecuri mici sau straturi adiacente”, explică site-ul Celera 500L. Proiectarea fuzelajului Celera beneficiază de un raport optim lungime-lățime pentru a maximiza fluxul laminar și, prin urmare, vine ca manușă pentru o aeronavă precum Celera”.

În comparație cu avioanele mici, cum ar fi Beechcraft King Air 350 sau Citation CJ3 +, fuselajul Celera 500L este mult mai spațios, având capacitatea de șase pasageri. În afară de zborurile de pasageri, Celera 500L ar putea sprijini industria de marfuri și logistică, în special pentru transporturile pe termen scurt și mediu. Dacă, în viitor, va putea zbura fără pilot, Celera 500L ar putea oferi armatei o platformă rezistentă pentru misiuni de recunoaștere sau supraveghere, în care timpul este foarte prețios.

Compania se așteaptă să obțină certificarea FAA, să construiască facilități de fabricație și să livreze primele comenzi, cel mai târziu în 2025.

Sursa foto