În această perioadă asistăm la un adevărat Black Friday de primăvară. La capitolul alimente și băuturi, retaileri precum Carrefour, Lidl sau Mega Image oferă reduceri în această perioadă în special la produsele din carne. Puteți găsi carne de miel la mai puțin de 20 de lei per kg, carne de pui la mai puțin de 9 lei, vin franțuzesc de calitate la 50 de lei sticla, tiramisu la 15 lei per 500 grame, pere la 5 lei per kg sau cafea Lavazza la 11 lei per 250 grame.

Discounturi de peste 30%

Evident, dacă doriți să cheltuiți mai mulți bani, veți beneficia de reduceri mai mari. Poate acum ar fi momentul să vă cumpărați un bun de folosință îndelungată.

La retaileri precum Emag, Flanco, Altex sau Domo, puteți găsi oferte interesante. Există discounturi de 30% sau mai mari la tablete, telefoane, aspiratoare sau televizoare.

Dacă aveți nevoie de electrocasnice, acum poate fi un moment să cumpărați, mai ales că găsiți produse de la branduri renumite. Astfel, la capitolul electrocasnice, se poate achiziționa o plită încorporabilă Electrolux pentru 553 lei sau mașină de spălat vase Whirlpool cu 1.100 lei de la Flanco, cuptor încorporabil Beko cu 720 lei sau mașina de spălat Beko cu 900 de lei de la Emag, cuptor cu microunde Daewoo cu 200 de lei sau prăjitor de pâine AFK cu 30 de lei de la Altex, aragaz Hansa cu 649 lei sau combină frigorifică Arctic la 270 litri cu 1.200 lei de la Domo.

În cazul în care vreți să vă schimbați laptopul vechi, există produse pentru toate buzunarele. Pe zona de IT&C, se poate cumpăra un laptop Asus cu 800 de lei sau Toshiba cu 1.000 de lei de la Altex, smartphone Alview cu 200 de lei sau tabletă iPad Mini la 1.000 lei de la Emag, căști Microsoft la 110 lei de la Domo.

La electronice, avem televizor Toshiba cu diagonala 81 cm la 1.000 lei de la Flanco, televizor Philips la 81 cm la 900 lei de la Emag, Bluray player LG la 160 de lei de la PC Garage.

Atenție la ofertele false!

Este recomandat, înainte de perioada de reduceri, să vă notați undeva prețurile produselor care vă interesează, după ce consultați minimum 4-5 magazine, atât înainte, cât și în timpul perioadei de reduceri.

Veți avea surpriza să descoperiți, în unele cazuri, prețuri mai mari în timpul perioadei de „reduceri” decât cu câteva zile înainte.

Într-un caz descoperit de cei de la Protecția Consumatorului, un produs costa peste 310 lei după startul campaniei, în timp ce cu două zile înainte, era 260 de lei.

În alte cazuri, prețul inițial nu era afișat, ci doar nivelul reducerii, și prețul final, obținut după reducere, ceea ce reprezintă iarăși o abatere.

Nu vă feriți să dați și un telefon la ANPC pentru a descuraja astfel de practici, care ar putea să dispară încet-încet. Ultimul control ANPC a relevat multe practici necinstite ale unor retaileri.

Marius Alexandru Dunca, președinte ANPC, oferă cititorilor EVZ câteva sfaturi: „Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, trebuie avut grijă ca prețul redus să fie inferior prețului de referință, care este cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile. Orice neregulă va fi aspru sancționată”.