Cea mai așteptată autostradă din România. Vești de ultim moment de la Ministerul Transporturilor

Cea mai așteptată autostradă din România. Vești de ultim moment de la Ministerul Transporturilor Sursa: CNAIR

Ministerul Transporturilor a prezentat stadiul lucrărilor pe Autostrada Moldovei, cea mai așteptată din România. Șoseaua de mare viteză va face legătura între zona de sud a țării și cea de nord, unind provinciile istorice Muntenia și Moldova. În acest context, ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că urmează să fie dat în lucru încă un tronson, după ce licitația pentru desemnarea unui constructor a fost atribuită.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost desemnat constructorul pentru încă o secţiune din Autostrada Moldova (A7). Astfel, contractele pentru execuția celor trei loturi ale Autostrăzii Focşani - Bacău au fost câştigate de un constructor român.

„Încă o secţiune din Autostrada Moldovei (A7) are constructor desemnat! Contractele pentru execuţia celor 3 loturi ale Autostrăzii Focşani-Bacău au fost câştigate de un constructor român”, a anunțat Sorin Grindeanu pe Facebook.

Sorin Grindeanu a arătat că, după semnarea documentelor, constructorii au la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Pe traseul întregii secţiuni de autostradă Focşani-Bacău (95,9 km) vor fi construite 91 de poduri şi pasaje. Îmi doresc să nu existe contestaţii, astfel încât să putem semna contractele cât mai repede pentru această autostradă finanţată cu bani din PNRR”, a mai transmis ministrul Transporturilor.

Sursa foto. Facebook

Firmele care au obținut contractul

Conform, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, Asocierea Spedition UMB SRL – Sa&Pe Construct SRL – Tehnostrada SRL a câştigat contractele pentru toate cele trei loturi ale sectorului Focșani – Bacă (95,9 km).

Astfel, pe Lotul 1, între Focşani și Domneşti Târg, cu o lungime de 35,60 km, valoarea lucrărilor a fost stabilită, prin contract, la 2,354 miliarde de lei, fără TVA. Pentru Lotul 2, între Domneşti Târg și Răcăciuni, cu o lungime de 38,78 km, valoarea de atribuire este de 2,485 miliarde de lei, fără TVA. Pentru Lotul 3, între Răcăciuni și Bacău, în lungime de 21,52 km, valoarea de atribuire este de 1,673 miliarde de lei, fără TVA.

„Durata de executie a fiecarui contract este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că în anul 2025 se va putea circula şi pe această secţiune a Autoastrăzii Moldovei (A7), a cărei construcţie este finanţată prin PNRR. Depinde însă cât de repede vom putea semna contractele, deoarece timp de 10 zile ne aflăm în perioada în care se pot depune contestaţii”, a mai transmis Cristian Pistol, directorul CNAIR

Autostrada Buzău – Focşani face parte din Coridorul 3 – Bucureşti – Regiunea NE (Moldova) şi „reprezintă una dintre priorităţile absolute la nivel naţional”.

Stadiul lucrărilor pe trosnonul Ploiești - Buzău

În acest context, secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a prezentat stadiul lucrărilor la Lotul 1 al tronsonului Ploiești - Buzău al Autostrăzii Moldova A7. El a arătat că au fost turnaţi deja 21 de piloţi pentru nodul rutier de la kilometrul 0, că s-a finalizat eliminarea elementelor pirotehnice de pe şantier şi se lucrează la devierea DN 1D.

„Am fost astăzi pe şantierul Autostrăzii Moldova A7, la km 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti - Buzău, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 Bucureşti-Ploieşti şi Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel. Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada Bucureşti - Ploieşti) – Mizil (DJ 100C) şi are o lungime de 21 km”, a arătat Ionel Scrioşteanu.

Sursa foto: CNAIR

Situația lucrărilor pe lotul dintre Dumbrava și Mizil

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a prezentat stadiul lucrărilor pe acest tronson, explicând fiecare tip de lucrări în parte.

„Au fost foraţi, armaţi şi turnaţi 21 piloţi aferenţi noului nod rutier de la km 0 - Dumbrava. Pe întregul lot se vor executa, în total, 1180 piloţi (aproximativ 34.000 metri liniari de coloană); Astăzi au ajuns în şantier încă 2 instalaţii de forare pentru lucrările la pasajele km 1+036 şi km 0+000, iar zilele următoare se vor fora, arma şi turna piloţii şi pentru podul km 13+267; S-a finalizat procesul de deminare a suprafeţei şantierului, existând confirmarea că nu mai există elemente pirotehnice; S-a demarat realizarea de tronsoane experimentale pentru stabilizarea terenului cu lianţi hidraulici şi s-a finalizat realizarea între km 0+000 - km 18+550, lângă calea 1 a drumului tehnologic;

Se lucrează la decaparea terenului vegetal între km 4+700 - km 5+300 şi km 7+500 - km 10+250, precum şi în zona nodului rutier Dumbrava; Sunt în curs de execuţie lucrările de realizare a devierii DN1D, fiind executat stratul de balast pe care urmează a fi realizate testele de capacitate portantă; S-au semnat încă 2 contracte cu firme subcontractoare pentru realizarea a 14 km din lungimea totală; S-au finalizat activităţile in teren pentru 2 situri arheologice, 2 situri sunt în curs de descărcare arheologică, iar pentru alte 6 situri noi descoperite urmează obţinerea autorizaţiilor”, a scris secretarul de stat într-o postare pe Facebook.

Proiectul prevede construcția a 15 poduri

Potrivit secretarului de stat, proiectul mai prevede construirea a 15 poduri şi pasaje, a două noduri rutiere şi a unui centru de întreţinere şi monitorizare.

„Şi pentru acest lot există element de noutate, după cum urmează: perdele forestiere (48.7303 ha). Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fără TVA. Reamintesc faptul că lucrările de execuţie la acest lot au început la finalul lunii august, iar constructorul, Asocierea de constructori români şi italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are termen de execuţie de 20 luni”, a mai precizat secretarul de stat.