Desigur, până să fie declarată pandemia de coronavirus, mulți români au cumpărat pachete de vacanță pe baza voucherelor.

Acum, situația este total diferită de cea din iarnă, când totul era normal. Dar ce se va întâmpla dacă agenția dă faliment? Despre această situație a vorbit Carmen Pavel, proprietara agenției de turism J’Info Tours

„Pentru situaţia de insolvență, legislaţia este clară! Sunt acele raportări pe care noi le dăm către Ministerul Turismului, cu pachetele încasate în avans, şi față de care avem obligații. Legislaţia se referă numai la pachetele turistice: cazare cu transport, masă, vizite. Restul achizitiiilor izolate, bilet de avion sau numai cazare sau vizite, acestea nu sunt asigurate. Toți cei care au prin agenţii de turism pachete pot să primească contravaloarea lor de la asigurator.

Problema cea mare este că, în ultimul timp, mulţi turişti îşi achiziţionau pachetele online de pe diverse portaluri independente. Acestea nu au niciun fel de asigurare în caz de insolvență. Dacă acestea ar intra în insolvență, turiştii care au achiziţionat de la ei pachete sau servicii izolate nu vor fi despăgubiţi în niciun fel”, a explicat Carmen Pavel, potrivit dcnews.ro