Pe Ordinea de zi a ședinței Executivului, la data de 16 iunie, se regăsea un proiect de hotărâre pentru aprobarea parcului auto al autovehiculelor Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), Inspecţiei Judiciare, Institutului Naţional al Magistraturii și Şcolii Naţionale de Grefieri.

Proiectul de care ar fi vrut să beneficieze mai multe instituții viza benzina fără limite

Proiectul respectiv nu mai figurează pe lista de acte normative adoptate de Guvernul României în ședința respectivă. Deci, conform siteului justnews.ro, „fie adoptarea lui a fost amânată, fie pur și simplu a fost omisă includerea lui în informația de presă privind actele normative adoptate de Guvern.”

Proiectul de HG a fost pus în dezbatere publică de reprezentanții Ministerului Justiției în ultima săptămână a lunii februarie. Se propunea eliminarea prevederilor referitoare la consumul normat de carburanţi pentru autovehiculele din parcul auto al celor patru instituții, respectiv Consiliului Superior al Magistraturii (19 autovehicule), Inspecţiei Judiciare (4+2 autovehicule), Institutului Naţional al Magistraturii( 5 autovehicule) și Şcolii Naţionale de Grefieri (3 autovehicule), conform sursei citate.

Ce s-a rezolvat până la urmă

Argumentul în favoarea eliminării consumului normat de carburanți figura în Nota de Fundamentare a proiectului de HG, care înlocuia Hotărârea Guvernului nr. 457/2007: „având în vedere faptul că prin Legea nr. 258/2015 s-a prevăzut abrogarea punctului II al anexei nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice şi instituțiile publice, legea amintită stabilind şi faptul că, în tot cuprinsul Ordonanței Guvernului nr. 80/2001, sintagmele „consum lunar de carburanţi” şi „consum de carburanţi” se abrogă, precum şi împrejurarea că cea mai mare parte a reglementării cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 457/2007 face vorbire de consumul lunar de carburant pentru autovehiculele din parcul auto al Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii și Școlii Naționale de Grefieri, devin incidente prevederile art. 61 alin. (1) din Legea nr. 24/2000, conform cărora: “modificarea sau completarea unui act normativ este admisă numai dacă nu se afectează concepția generală ori caracterul unitar al acelui act sau dacă nu privește întreaga ori cea mai mare parte a reglementării în cauză; în caz contrar actul se înlocuiește cu o nouă reglementare, urmând să fie în întregime abrogat.”

Dacă în proiectul se cerea să se folosească mașinile fără a exista o limită privind consumul de carburant, în noul proiect se impun limite decente (400 litri pe lună, respectiv o cantitate suficientă să acopere un drum București-Paris dus-întors: 5000 km).