Ministerul a semnat contracte cu compania franceză Brittany Ferries (46,6 milioane de lire, adică 51,7 milioane de euro), cu cea daneză DFDS (47,3 milioane de lire, însemnând 52,5 milioane de euro) şi cu cea britanică Seaborne (13,8 milioane de lire, adică 15,3 milioane de euro) pentru înfiinţarea de legături suplimentare cu continentul.

Documentele subliniază că, în cazul unui Brexit fără acord, controalele ce vor fi instituite ar putea 'antrena o întârziere în livrarea de mărfuri esenţiale', autorităţile temându-se de crearea unor uriaşe ambuteiaje de camioane în apropierea porturilor.

Legăturile suplimentare vor reprezenta 10% din traficul actual prin Dover şi vor fi dirijate spre mai multe porturi britanice, printre care Poole, Porstmouth, Plymouth (sudul ţării), Immingham sau Felixstowe (est).

Aceste contracte nu au urmat procedura uzuală a apelului de oferte, ministerul invocând 'situaţia de extremă urgenţă' provocată de 'evenimente imprevizibile'.

'Această extindere importantă a capacităţilor este un element modest, dar important în pregătirile pentru un Brexit fără acord', a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor.

Măsura a fost criticată drept o 'nebunie absolută' de Partidul Liberal Democrat, de opoziţie, favorabil rămânerii ţării în UE. 'Guvernul are puterea de a împiedica o ieşire fără acord, dar aruncă milioane pentru contracte de ultim moment', a comentat un purtător de cuvânt.

Directorul general al companiei Brittany Ferries, Christophe Mathieu, a dat asigurări că prioritatea sa este 'pregătirea pentru un Brexit fără acord, creând capacităţi (de transport) suplimentare'.

Acordul cu privire la Brexit între Londra şi Bruxelles nu a fost încă ratificat de parlamentul britanic, unde nu se profilează o majoritate în favoarea textului, ceea ce măreşte şansele unui 'divorţ' fără acord la 29 martie 2019. Un vot asupra acestui text este prevăzut în Camera Comunelor în a treia săptămână din ianuarie, transmite Agerpres.

 

Te-ar putea interesa și: