Blocada Rusiei asupra exporturilor ucrainene a eșuat. Prima navă cu porumb din țara vecină părăsește Constanța.

Blocada Rusiei asupra exporturilor ucrainene a eșuat. Prima navă cu porumb din țara vecină părăsește Constanța. Sursa foto: INQUAM PHOTOS/DANIEL STOENCIU

O primă navă încărcată cu peste 70.000 de tone de porumb din Ucraina a părăsit portul Constanța, după ce încărcarea sa a fost finalizată joi, 29 aprilie. Este prima navă care va transporta cereale ucrainene, după ce porturile țării vecine au fost blocate de trupele rusești. România a pus la dispoziție instalațiile de încărcare și din Portul Constanța pentru a permite continuarea comerțului cu produse agricole din Ucraina.

O navă de transport a fost încărcată cu 71.000 de tone de porumb ucrainean, fiind prima care părăsește Constanța conform înțelegerilor dintre autoritățile de la București și cele de la Kiev. Zilele trecute, în Constanța a sosit un prim transport de 80.000 de tone de cereale din Ucraina, care să fie exportate prin portul Constanța. Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea, a precizat că, în țara noastră urmează să ajungă cantități mult mai mari.

Nava care a fost încărcată joi, 28 aprilie, este prima care va transporta cereale din Ucraina, după invazia Rusiei de la 24 februarie. Informația a fost prezentată e preşedintele operatorului portuar Comvex, Viorel Panait, care a fost citat de agenția de presă Reuters.

Ucraina este forțată să-și onoreze contractele și să livreze cereale prin portul Constanța în contextul în care porturile sale au fost blocate de navele militare rusești.

Ne puteți urmări și pe Google News
Tinere strivite de tractor pe un câmp de lângă Milano

Sursa foto: EVZ

Cerealele sunt aduse pe calea ferată

Pentru ca livrările să nu înceteze, în urma înțelegerilor că oficialii români s-a ajuns la această soluție. Cerealele sunt aduse în România pe calea ferată sau cu navele fluviale, prin porturile de la Dunăre, iar de aici sunt încărcate pe navele din Portul Constanța. Ucraina este al patrulea mare exportator de cereale a lumii, iar de livrările sale depind foarte multe state.

„Sprijinirea exporturilor de cereale ale Ucrainei înseamnă să prevenim un val colosal de foamete la nivel global, din cauza blocării porturilor ucrainene”, a declarat preşedintele Comvex, Viorel Panait.

Comvex operează terminalul unde se încarcă cel mai rapid cerealele, aici fiind procesate, zilnic, până la 70.000 de tone.

Ucraina apelează la ajutorul românesc

Ucraina a trimis până acum în România, în portul Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale. În funcție de felul în care decurg lucrurile se așteaptă să ajungă și alte cantități, mult mai mari, care să fie livrate mai departe, conform angajamentelor pe care le-a luat această țară.

Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea a confirmat că există o astfel de înțelegere care va face să crească traficul maritim prin Constanța. Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ două milioane de tone de cereale, Anul trecut, de aici au fost gestionate exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.

Pentru a ușura aceste transporturi, Guvernul României a decis să finanțeze lucrările de reabilitare a mai multor tronsoane de cale ferată de la granița cu Ucraina, care fac legătura cu porturile românești.