Avertisment pentru companiile aeriene. Încep verificări la sânge

Avertisment pentru companiile aeriene. Încep verificări la sângeAeroport. Sursa foto: Pixabay

În ciuda problemelor obișnuite cu zborurile întârziate sau anulate din ani precedenți, companiile aeriene au creat acum o situație de haos pe aeroporturi, ceea ce a condus la înregistrarea a sute de plângeri din partea pasagerilor.

Federația pentru Protecția Consumatorilor (FEOSZ) din Ungaria a informat că pasagerii au semnalat întârzieri de până la 24 de ore, anulări repetate ale mai multor zboruri, și situații în care aeronavele plecau către Campionatul European de Fotbal, dar nu decolau înainte de începerea meciului.

Federația pentru Protecția Consumatorilor, avertisment pentru companiile aeriene

Recent, autoritățile din Budapesta au inițiat o verificare oficială a companiilor aeriene Ryanair, WizzAir, SunExpress și Eurowings, în contextul întârzierilor semnificative înregistrate în ultimele zile.

Verificarea are ca obiectiv să se asigure că se respectă cerințele reglementării relevante a UE privind informarea și asistența pasagerilor. În cazul în care se constată încălcări suspectate, Oficiul Guvernului va lua măsurile corespunzătoare împotriva companiei aeriene în cauză.

FEOSZ cere de asemenea ca campaniile aeriene implicate să respecte regulamentele UE relevante care stabilesc norme comune privind compensațiile și asistența pentru pasageri în situații de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere prelungită a zborurilor.

Pasageri

Pasageri. Sursa foto: Arhiva EVZ

În această situație, companiile aeriene sunt de asemenea notificate că trebuie să își respecte obligația de a furniza informații corespunzătoare, inclusiv să informeze pasagerii cu privire la posibile întârzieri, anulări și, dacă este cazul, opțiunile de reprogramare.

Pasagerii au dreptul la mai multe beneficii în cazul anulării zborurilor

În situația anulărilor, companiile aeriene trebuie să asigure posibilitatea de reprogramare, oferirea de mese și băuturi, cazare pentru noapte și transferuri, inclusiv apeluri telefonice gratuite.

În plus, în funcție de distanță, pasagerii au dreptul la următoarele compensații: 250 euro pentru zborurile între 0 și 1.500 km, 400 euro pentru zborurile între statele membre UE mai mari de 1.500 km și pentru zborurile între 1.500 și 3.500 km între statele membre UE și țări terțe, și 600 euro pentru zborurile între statele membre UE și țări terțe mai mari de 3.500 km, cu condiția ca anularea să nu fie cauzată de circumstanțe extraordinare.

În situația în care se prevede o întârziere de cinci ore, pasagerii au dreptul să anuleze zborul și să solicite rambursarea costului, dar nu pot face o reprogramare.

Companiile aeriene

Ryanair. Sursa foto: Dreamstime.com

În cazul în care zborul este întârziat cu trei ore sau mai mult la sosirea în țara destinație din orice motiv, aceștia pot, de asemenea, să primească compensații, potrivit hungarytoday.hu.