Audiențe TV. Impactul candidatului Călin Georgescu. România TV, lider pe nișa televiziunilor de știri
- Mădălina Sfrijan
- 14 decembrie 2024, 11:45
Apariția candidatului suveranist în spațiul public i-a împărțit pe români în două tabere. De altfel, „efectul” Călin Georgescu a fost resimțit puternic și în sfera media. Realitatea TV a prezentat un șir de interviuri cu acesta și a avut o ascensiune bruscă, însă s-a confruntat cu pierderea publicității.
Cu toate acestea, în prima parte a lunii decembrie, România TV și-a menținut poziția și a rămas lider de audiență pe nișa televiziunilor de știri.
Audiențe tv. România TV, lider pe nișa televiziunilor de știri
În ultimele săptămâni, postul Realitatea TV a înregistrat creșteri de audiențe, care s-au datorat candidatului Călin Georgescu. Acesta avut numeroase apariții la postul de televiziune sau a intervenit prin telefon în timpul emisiunilor Ancăi Alexandrescu.
De altfel, Călin Georgescu nu a răspuns pozitiv invitațiilor venite din partea altor posturi concurente. Singurele sale căi de comunicare au fost rețelele de socializare.
Ascensiune în doar câteva zile
Ascensiunea postului a fost vizibilă inclusiv în seara în care ProTV a transmis filmul „Singur acasă”. Exclusivitățile marca Georgescu au avut și un impact negativ asupra postului.
Dincolo de acest val, România TV și-a menținut locul fruntaș în zona televiziunilor de știri.
Recent, Realitatea TV a fost sancționată de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) pentru dezinformare și afirmații homofobe. În acest sens nu au fost aplicate doar amenzi, ci emisia a fost întreruptă pentru 10 minute.
Val de exclusivități cu Georgescu
Potrivit sursei, candidatul suveranist a lansat numeroase declarații controversate la postul de televiziune. Astfel, acesta a vorbit despre „războiul generalizat” împotriva Rusiei, menționând că în spatele acestuia ar fi încercarea de a ascunde faptul că banii ar fi ajuns doar o „ficțiune”.
„Nu mai sunt bani decât din tastatură. Vă amintiţi că am discutat asta împreună cu dumneavoastră. Pentru a acoperi această manevră, singura soluţie este acest război care poate acoperi tot”, a afirmat candidatul independent în emisiunea Ancăi Alexandrescu.
Mai mult, acesta a afirmat că Rusia nu ar fi un adversar pentru țara noastră, ci Ucraina.
Postul a pierdut 95% din publicitate
Dincolo de audiențe, Realitatea TV s-a confruntat cu pierderi importante privind publicitatea.
Conform sursei, în noiembrie au fost difuzate 20.300 de spoturi pe acest post, respectiv 5.400 de spoturi în opt zile. În primele zile ale lunii decembrie, situația s-a schimbat complet. Realitatea a difuzat doar 233 de spoturi. În același timp, România TV și-a menținut poziția de lider pe nișa televiziunilor de știri.