Arome proprii - producătorii băbățeni autentici, promovați pe internet
- Georgeta Petrovici
- 11 aprilie 2019, 12:48
Producătorii locali din Banat se pot promova gratuit pe internet, înb cadrul unui proiect derulat de Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest. Aceasta a lansat „Arome proprii”, o platformă care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest.
Platforma „Arome proprii” a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE - Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene. Astfel, producătorii locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara beneficiază, prin intermediul platformei, de spații virtuale unde își pot promova produsele - legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc.
Aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. Publicul care accesează platforma găsește produse certificate ecologic, realizate deseori în cadrul unor afaceri de familie. Platforma promovează gusturile autentice locale în cultura gastronomică a comunității.
”Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori - certificări privind calitatea și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți șamd. „Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor”, transmit oficialii ADR Vest.
Pasul următor va fi promovarea produselor locale din industria HoReCa.
„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, explică Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.