Aplicația prin care românii pot raporta probleme întâmpinate pe șosele
- Maria Miron
- 16 februarie 2022, 13:28
Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică din cadrul CNAIR, dezvoltă o aplicație care să raporteze în timp real dacă drumurile sau autostrăzile române au probleme. Chiar șoferii sunt cei care vor face acest lucru.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a mandatat CESTRIN să realizeze „un sistem naţional pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumului".
Un fel de Waze, dar creat de statul român
Similară sistemului dezvoltat de CESTIN, este aplicația Waze, cea care anunță șoferii român de pericolele pe care le pot întâmpina pe traseu.
„Administratorul punctului național de acces (...) realizează un sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere", afirmă Compania.
CESTRIN este un centru al CNAIR care se ocupă de raportarea problemelor de pe drumuri și autostrăzi, prin instrumentul Punctului Național de Acces. Momentan, acesta este disponibil doar companiilor sau autorităților locale.
Conform noii aplicații, șoferii români vor putea accesa o hartă, de pe telefonul mobil, iar pe aceasta pot puncta probleme întâlnite pe traseu.
După semnalarea neregulilor, autoritățile publice vor trimite spre rezolvare sesizările, către direcțiile responsabile pentru sectorul de drum vizat.
Grindeanu anunță că CNAIR nu mai face față
Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, a anunțat că încurajează ideea descentralizării unor proiecte de infrastructură rutieră, cum ar fi drumuri de tip transregio sau centuri ocolitoare ale unor oraşe, el arătând că astfel de proiecte ar trebui trecute în administrarea autorităţilor locale sau judeţene.
Aceasta este singura metodă prin care CNAIR să revină la normal.
CNAIR e la capătul puterilor
„S-au făcut paşi importanţi în asocierea Consiliilor Judeţene Galaţi, Brăila Ialomiţa şi Călăraşi pentru drumul transregio de la Galaţi-Brăila la Călăraşi şi face parte această asociere din ceea ce am anunţat că doresc să fac şi aici s-au făcut paşi importanţi şi se vor face în perioada următoare şi anume faptul că lucrări de acest tip plus lucrări pentru variantele ocolitoare vreau că Ministerul Transporturilor şi anume CNAIR-ul să le descentralizeze, să le dea către autorităţile locale.
„Explicaţia este simplă, am mai dat-o, o mai spun o dată: în acest moment CNAIR-ul are în gestiune foarte multe proiecte şi, din păcate, este sufocat de toate aceste proiecte şi atunci acest proces de descentralizare este unul pe care îl voi urmări şi îl vom face”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Călăraşi.