Evenimentul Zilei > Economie > CNAIR anulează circul marca “Drulă” și nu mai invită ”băgători de seamă” la ședințele tehnice
CNAIR anulează circul marca “Drulă” și nu mai invită ”băgători de seamă” la ședințele tehnice

CNAIR anulează circul marca “Drulă” și nu mai invită ”băgători de seamă” la ședințele tehnice

După ce a constatat că participarea la întâlniri a unor persoane duce la dezinformări în spațiul public și mai și îngreunează luarea unor decizii concrete, CNAIR a decis să nu mai invite la ședințele de progres persoane din afara instituției. Această decizie a fost luată din cauză că politicieni ai USR sau acoliți ai acestora, deghizați în reprezentanți ai societății civile, au participat la astfel de întâlniri îngreunând lucrările și neaducând niciun beneficiu.

Oarecum supărați că nu își mai pot băga nasul dar și că pierd o importantă trambulină pentru promovarea intereselor lor personale, așa zișii reprezentanți ai societății civile au început să acuze Compania de Drumuri că anulează transparența promovată de „cel mai bun ministru al transporturilor din toate timpurile, Cătălin Drulă!”

În realitate însă nu se anulează nimic, susții reprezentanții instituției, iar informarea opiniei publice merge mai departe. Dar cu date reale și cu informații utile. Pe de altă parte, respectivii nu au fost excluși total de la discuții, dar vor fi invitați doar atunci când prezența lor va fi justificată, a explicat Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol:

„Decizia de a invita societatea civilă și politicienii la discuțiile pe marginea unor proiecte, este una administrativă, fără să reprezinte însă o obligație legală. În acest sens, invitarea organizațiilor neguvernamentale și a unor politicieni la dezbateri se justifică doar atunci când prezența acestora este de natură să rezolve anumite probleme privind promovarea și implementarea proiectelor.
Pentru că interesul CNAIR SA este inclusiv să informeze corect opinia publică, am decis să reorganizăm structura comunicărilor publice, astfel încât cetățenii să poată beneficia de informații exacte și utile privind evoluția acestor proiecte.
Ședințele operative ale managementului Companiei privind stadiul marilor proiecte de infrastructură rutieră au loc, în continuare, bilunar, dar și punctual, de fiecare dată când este nevoie, pentru rezolvarea unor probleme. Aceste ședințe, care se desfășoară în sistem videoconferință, abordează punctual probleme de ordin tehnic, economic și de organizare, în vederea eficientizării procesului de implementare al proiectelor”, mai spune Cristian Pistol.

Pentru a ne face o imagine despre „transparența” promovată de fostul ministru Drulă, ne-am uitat pe siteul CNAIR, la rubrica destinată promovării activităților pe tema altui proiect important: Autostrada Comarnic-Brașov.

Te-ai aștepta ca acest domeniu, postat realizat în colaborare cu Ministerul Transporturilor, condus la vremea aia de Cătălin Drulă și denumit pompos “Ploiești – Brașov”, să îți ofere informații concludente despre construcția uneia dintre autostrăzile așteptate de romani de ani de zile.

Surpriză însă….găsești aici doar o înșiruire de poze cu diverse persoane și personaje și niște formulări eliptice de genul “ne-am întâlnit ca să stabilim pașii următori”. În rest, nimic concret, postat de echipa de comunicare coordonată.

Deci cam la asta s-a redus contribuția ministru Drulă și a celor care îl sprijină și lauda la dezvoltarea infrastructurii românești. Adică, la un exercițiu trist de imagine.