Amenda primită de producătorii auto germani e praf în ochi. Acuzații grele la adresa Comisiei Europene!

Amenda primită de producătorii auto germani e praf în ochi. Acuzații grele la adresa Comisiei Europene!

Anunțul făcut ieri de vicepreședintele executiv al UE, Margrethe Vestager cu privire la amendă de 875 milioane de euro aplicată ”cartelului” format de constructorii auto din Germania a stârnit furie în Marea Britanie.

Think tank-ul pro-Brexit Facts4EU afirmă că, de fapt, producătorii germani au fost scutiți de amenzi de 1,1 miliarde de lire sterline de către Comisia Europeană în legătură cu al doilea scandal al emisiilor.

De ce a fost abandonat dosarul privind falsificarea datelor cu privire la emisii?

Într-un raport publicat pe site-ul, Facts4Eu subliniază că acest dosar a fost separat de scandalul emisiilor de motorină, care acuza unele companii germane producătoare de autoturisme că ar fi falsificat datele privind emisiile pentru noilor lor automobile diesel.

În schimb, Comisia s-a ocupat numai de acuzațiile că „producătorii de automobile au colaborat ilegal pentru a restricționa concurența în domeniul tehnologiei de limitare a emisiilor pentru mașinile diesel”.

Ne puteți urmări și pe Google News

 

Pe cine apără Comisia European[?

Investigatorii de la Fact4EU sunt foc și pară pe această decizie. „În fiecare an, se vând în Europa milioane de mașini diesel noi în valoare de miliarde de euro. Nu numai utilizatorii acestor mașini, ci toți cetățenii trebuie să poată avea încredere că producătorii de mașini se întrec între ei pentru a reduce emisiile nocive de la vehiculele lor. Dar aceste companii nu au îndeplinit aceste așteptări. ”

În ciuda acestui fapt, susține în raportul Facts4EU, amenzile au fost reduse dramatic. Grupul VW (Volkswagen, Audi, Porsche) va trebui să plătească cea mai mare parte a penalității, 502 milioane euro, în ciuda faptului că i s-a acordat o reducere de 45% pentru cooperarea cu anchetatorii. BMW este amendat cu restul de 373 milioane euro, iar Daimler a primit imunitate, deoarece a fost primul participant la cartel care și-a recunoscut vinovăția.

„Un dosar privind constituirea de cartel a fost abandonat complet, iar cel soluționat a condus la reducerea semnificativă a sancțiunilor", spune purtătorul de cuvânt al Facts4EU, David Evans, care lasă să se înțeleagă că la Comisia Europeană se iau decizii numai în avantajul producătorilor germani de automobile. În vreme ce manevrau lucrurile prin înțelegeri oculte, aceștia „Beneficiau deja de o monedă subevaluată artificial, care le permitea să pătrundă și să profite de clienții „captivi” pe piața unică a UE", scrie ziarul britanic Daily Express.