Maramureșul este prima regiune din România, care riscă să fie izolată, la propriu, de România. GALERIE FOTO

Maramureșul este prima regiune din România, care riscă să fie izolată, la propriu, de România.   GALERIE FOTO

O alunecare de teren de mari proporții a făcut ca o porțiune din Drumul Național 1C, Cluj-Dej-Baia Mare să fie distrusă în proporție de peste 50 la sută. Între timp, autoritățile fac ce știu ele mai bine: stau cu mâinile în sân.

Specialiștii în drumurui consultați de EvZ susțin că, în urma ploilor abundente din ultima perioada, care s-au abătut deasupra Transilvaniei, restul porțiunii de șosea, încă neafectată, va aluneca la vale împreună cu dealul din zonă, care este supus unui fenomen de eroziune. ”Apa rezultată de la ploi au slăbit restul fundației DN 1C și este chestiune de zile, ca tot drumul să alunece la vale, dacă nu se iau măsuri urgente. Să ținem cont că în zonă circulă mașini de mare tonaj, care fac o presiune mare fundația drumului, care și așa se află pe un sol șubrezit”, explică un inginer în drumuri.

La fața locului, situația pare apocaliptică. DN 1C, în zona Pasului Mesteacăn, a alunecat pe o porțiune lată cât jumătate de drum și lungă de vreo 25 de metri. Circulația se desfășoară cu mare greutate, doar pe o singură bandă. Din cauză faptului că autoritățile de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj nu au luat de aproape două luni de zile, nici o măsură, dezastrul se poate amplifica și mai tare.

Potrivit unor ingineri în drumuri, în zona respectivă, în urmă cu două luni au apărut fisuri în corpul drumului, care indicau o alunecare de teren. Din luna martie și până în prezent, situația s-a amplificat. ”Drumul, așa cum e acum, adică cu o singură bandă de circulație, este așa de cel puțin patru săptămâni. Cei de la DRDP Cluj nu au făcut mare lucru. Au amplasat câteva indicatoare și s-au apucat de scris adrese către firma care a construit drumul pentru că așa este în România, morții se acoperă cu pâmânt iar funcționarii cu acte. Dacă nu se iau urgent măsuri, vom ajunge la situația critică ca tot drumul să se surpe”, spune un alt inginer.

Directorul DRDP Cluj, inginerul Radu Băruță dă vina pe solul instabil din Transilvania. ”Pe DN1C există un proces verbal de calamitate, se studiază latura contractuală a lucrurilor şi dacă se constată că e vina constructorilor vor plăti ei asta. Dealurile din Transilvania sunt predispuse spre alunecări”, a declarat acesta pentru un post de televiziune.

Ne puteți urmări și pe Google News