Jocul îi încurajează pe tineri să îl contacteze pe personajul Momo, pe una dintre reţelele sociale, WhatsApp, Facebook sau YouTube. “Momo” utilizează ca fotografie de profil o imagine urâtă, aberantă din punct de vedere anatomic, tocmai pentru a infricoșa. Imaginea este realizată după o sculptură a unei artiste japoneze, Midori Hayashi, care însă nu doreşte să-şi asocieze creaţia cu imaginea unui astfel de joc, relatează Mirror.

Cum se „joacă” MOMO

Imediat ce tânărul îl contactează pe Momo pe una dintre reţelele sociale, avatarul începe să-i trimită victimei imagini violente şi să-i inducă ideea că Momo ar cunoaşte detalii din viaţa privată a utilizatorului. Momo ameninţă chiar că va apărea în timpul nopţii în casele tinerilor care participă la joc sau că le va întinde o capcană, dacă ei nu mai răspund mesajelor avatarului.

Jocul îi provoacă pe tineri să comunice cu un număr necunoscut. Persoana din spatele avatarului îi ameninţă pe jucători că vor păţi ceva grav dacă nu urmeză comenzile jocului. În final, personajul cere utilizatorilor să se sinucidă cu camera telefonului pornită.

Poliţia din Argentina investighează moartea unei fete de 12 ani, care s-a filmat înainte de a se spânzura în spatele casei. Autorităţile bănuiesc că moartea fetei ar avea legătură cu periculosul joc Momo, prin intermediul căruia ar fi fost încurajată să se sinucidă.

Printre ţările care au semnalat extinderea jocului Momo, se numără Germania, Mexic, Franţa şi Statele Unite.

Momo reprezenta o nouă variantă a jocului Balena Albastră, care în 2017, a condus la sute de sinucideri în toată lumea. În România, o adolescentă de 15 ani din Sibiu s-a aruncat de pe un bloc turn de 9 etaje.

Te-ar putea interesa și: