AirSchgen: Aeroportul Brașov, „curtat” de trei companii aeriene celebre
- Cristian Raducanu
- 17 martie 2024, 11:16
Odată cu intrarea României în AirSchengen, aeroporturile internaționale din țară sunt nevoite să implementeze modificările prevăzute în planul de aderare. În acest sens, Aeroportul Internațional Timișoara a dat tonul și a construit un terminal pentru zborurile Schengen. De asemenea, și reprezentanții Aeroportului Brașov au anunțat schimbări importante.
Schimbări importante la Aeroportul Brașov
Este foarte probabil ca din luna iunie pe Aeroportul Brașov să vină noi operatori, Fly Lili și Dan Air. Din 2025 Ryan Air s-ar putea alătura companiilor amintite. Totodată, din 31 martie, pasagerii români nu vor mai sta la controlul de frontieră în cazul în care au ca destinație o țară din spațiul Schengen.
Pentru a fluidiza traficul, aeroporturile vor crea două fluxuri de pasageri, și anume: pentru zborurile în interiorul Schengen și altul pentru zborurile externe. În acest fel dispare și principalul impediment pentru care operatorul de zbor Dan Air a încetat colaborarea cu Aeroportul Brașov.
Aeroporturile din țară, un punct de interes pentru companiile aeriene
„La Brașov a început evaluarea și schimbarea fluxurilor în momentul apariției Hotărârii de Guvern. De fapt, este destul de simplu: fluxul plecărilor externe devine fluxul non-Schengen, iar cel al plecărilor interne devine fluxul Schengen.
Se schimbă signalistica și apar noi obligații pentru condiția transporturilor aeriene, iar noi am asigurat spații, legături Internet. La fel și la Poliția de Frontieră, apar spații pentru controlul minorilor sub 16 ani”, a explicat managerul Aeroportului Internațional Brașov, Constantin Albu.
Odată cu aderarea României în Schengen, aeroporturile din țară au devenit un punct de interes pentru companiile aeriene. Operatorul german Fly Lili și anunțat intenția de a opera începând cu luna iunie zboruri de pe Aeroportul Brașov.
Colaborare Aeroportul Brașov- Ryan Air
De asemenea, Ryan Air este o altă companie care negociază cu oficialii aeroportului pentru a opera zboruri de pe aeroportul situat la poalele Tâmpei. Prin urmare, nu este exclus ca din 2025 avioanele companiei să decoleze pe Aeroportul Brașov.
„Purtăm discuții cu Dan Air și singura noastră problemă în revenirea lor este extinderea platformei de îmbarcare/debarcare aeronave. Deja lucrăm la studiul de fezabilitate al acestui proiect și sper ca în toamnă să fie autorizat de Autoritate, ca să putem demara licitația pentru proiectare și execuție”, a mai dezvăluit Constantin Albu.
Zboruri suplimentare
Wizz Air este singura companie care operează la Brașov. Companila low-cost efectuează cinci curse dus întors cu frecvență săptămânală cu destinații spre Londra și Dortmund. Din luna mai a acestui Aeroportul Brașov va relua cursele charter de vacanță, cu opt curese pe săptămână.
Din luna iunie Wizz Air lansează ruta Brașov-Budapesta și retur, cu o frecvență de trei zboruri pe săptămână. În scenariul în care reprezenanții aeroportului Brașov și cei ai companiei Fly Lili ajung la un acord, operatorul de zbor va lansa curse spre Munchen, Stuttgart, iar din sezonul estival spre Grecia și Turcia.