Primul influencer robot cu un succes nebun. Cum vor fi înlocuite modelele de tip ”Kim Kardashian” cu roboței AI
- Maria Pană
- 27 noiembrie 2023, 20:21
Inteligența artificială (AI) atinge un alt nivel, cel al influencerului. Practic o agenție de marketing este cea care a creat-o pe Aitana, o tânără de 25 de ani, cu părul roz, care este de fapt doar un roboțel AI.
Aitana are 25 de ani, este frumoasă, exuberantă și cel mai important este AI. Acest lucru nu i-a oprit pe admiratori, dintre care unii vedete, să o invite în oraș. Proiectul a apărut în momentul în care o agenție de marketing trecea printr-o perioadă dificilă. Aveau multe proiecte suspendate sau anulate din cauza factorului uman.
Așa că au decis să creeze propriul influencer. „Am făcut-o astfel încât să ne putem trăi mai bine. Și să nu fim dependenți de alți oameni care au ego-uri, care au manie. Sau care doar vor să câștige mulți bani pozând”, spune unul dintre creatori. Așa se face că au creat-o pe Aitana, modelul AI, care are deja primele venituri. Vorbim despre cel puțin 3 mii de euro pe lună.
Are și fotografii cu ea pe Only Fans. Și în câteva luni a reușit să obțină peste 121.000 de urmăritori pe Instagram. Iar fotografiile ei obțin mii de vizualizări și reacții. Ea primește chiar și mesaje private de la vedete care nu știu că nu este o persoană reală.
AI bagă influencerii în faliment?
În fiecare săptămână, echipa agenției are o întâlnire pentru a crea viața Aitanei. Ei decid ce va face în timpul săptămânii. Ce locuri va vizita și ce fotografii vor fi încărcate pentru a hrăni urmăritorii care vor să afle despre ea.
"În prima lună, ne-am dat seama că oamenii urmăresc vieți, nu imagini. Din moment ce ea nu este în viață, a trebuit să-i dăm un pic de realitate. Pentru ca oamenii să se poată relaționa cu ea într-un fel. Trebuia să spunem o poveste". A spus designerul grafic. De aceea, Aitana, are o „personalitate” foarte distinctă.
A fost creată ca o pasionată de fitness, hotărâtă și cu un caracter complex. Pe site-ul ei, ea se definește ca fiind deschisă și grijulie. Se urmărește ca pe viitor astfel de modele să reprezinte inclusiv companii sportive și nu numai.