Adio mașini cu ardere internă! UE a ajuns la un acord final

Adio mașini cu ardere internă! UE a ajuns la un acord final Șoferi. Sursa foto: Dreamstime.com

Eurodeputații și statele membre ale Uniunii Europene (UE) au ajuns la un acord în ceea ce privește vânzarea mașinilor cu combustie internă.

UE a ajuns, joi seara, la un acord final asupra legislației europene care ar urma să pună capăt vânzării de mașini noi cu motoare cu combustie internă până în 2035.

Mașinile cu ardere internă vor dispărea

Eurodeputatul francez Pascal Canfin, președintele Comisiei de Mediu a Parlamentului European a susținut obiectivul este acela de a avea în totalitate mașini cu emisii 0 de CO2.

„Tocmai am încheiat negocierile privind standardele de CO2 pentru automobile. Decizie istorică a UE privind clima, care confirmă definitiv obiectivul de a avea 100% vehicule cu emisii zero până în 2035, cu etape intermediare în 2025 și 2030”.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, un purtător de cuvânt al președinției cehe a Consiliului UE a scris pe Twitter „avem un acord”, potrivit Hotnews.ro.

Parlamentul European a votat reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi până în 2035. S-a ajuns la un acord privind legea care interzice vânzările de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă. Prin urmare, vânzarea noilor autoturisme pe benzină şi motorină în blocul comunitar va fi interzisă

„Acest acord reprezintă o veste bună pentru şoferi... maşinile noi cu emisii zero vor deveni mai ieftine, mai disponibile şi mai accesibile tuturor”, a afirmat liderul negociatorilor de la Parlamentul European, Jan Huitema.

Europa vrea mașini cu emisii 0 de CO2

Europa adoptă trecerea la mobilitatea cu zero emisii”, a adăugat vicepreşedintele executiv pentru Pactul verde european, Frans Timmermans.

Acordul include o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, faţă de nivelul din 2021, o ţintă mult mai ambiţioasă decât actualul obiectiv, care prevedea o reducere cu 37,5%. Noile vehicule scoase la vânzare trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, şi una cu 55% până în 2030, potrivit Bursa.ro.

După scandalul „Dieselgate” din 2015 ce a dezvăluit că producătorul european a falsificat emisiile motoarelor diesel, lider european în sectorul auto, Volkswagen, s-a alăturat Tesla în promovarea mașinilor 100% electrice. Reprezentanții companiei au anunțat că între anii 2033 şi 2035 va înceta să vândă în Europa motoare cu combustie.