Introducerea normelor Euro 7 va duce la dispariția motoarelor cu ardere internă
- Ionel Sclavone
- 9 august 2022, 14:05
Introducerea normelor Euro 7, începând cu anul 2025, pentru măsurarea nivelului de emisii la vehicule va duce, practic, la dispariția motoarelor pe benzină sau diesel. Condițiile sunt atât de drastice, încât producția motoarelor cu combustie internă nu va mai fi rentabilă.
Normele Euro 7 își propun să ducă motoarele diesel sau pe benzină la un alt nivel, în ce privește emisiile de noxe. Acestea ar trebui să devină mult mai curate și mai puțin poluante începând din anul 2025, momentul în care Comisia Europeană a propus să introducă Euro 7.
În contextul schimbărilor climatice, Uniunea Europeană și-a propus să abordeze direct problema poluării motoarelor cu ardere internă. Iar normele Euro 7 antipoluare ar trebui să fie ultimele introduse înainte ca mașinile electrice să ia locul celor cu motoare termice. Normele Euro 7 trebuie să facă mașinile cât mai curate posibil pe întreaga lor durată de viață, indiferent de modul de utilizare.
Conform planurilor de telemetrie, mașinile ar urma să folosească traficul de date al rețelelor de telefonie pentru a transmite autorităților date despre combustibilul utilizat și despre secvența de emisii. De această dată nu mai interesează doar emisiile de la țeava de eșapament, ci și reziduurile produse de utilizarea frânelor și a pneurilor. Acestea vor fi calculate în baza unor metodologii ce urmează să fie stabilită.
Norme anti-poluare mai stricte
Odată cu trecerea la normele Euro 7 de poluare, valorile-limită pentru gazele de eșapament vor fi mai stricte. Sunt în discuție două praguri, conform cărora limita actuală, Euro 6, de 80 mg/km pentru motoarele diesel, ar trebui să ajungă la 10 sau 30 mg/km. Pragul de 80 mg este în vigoare din anul 2014, dar cele mai bune propulsoare diesel au coborât de multă vreme sub 20 mg, ba chiar sub 10.
Până în anul 2025 când vor fi introduse normele Euro 7, proprietarii de vehicule ar trebui să aibă suficient timp pentru a se pune în ordine.
Cu toate acestea, problemele nu constau în limitele propuse, ci în condițiile în care ar trebui să fie atinse. Se solicită ca valorile-limită ale emisiilor ar trebui obținute oricând, chiar și în condiții extreme, de accelerație maximă, viteză maximă, încărcare la limită sau imediat după pornirea, la rece, a motorului.
Dispariția motorului termic
Există soluții tehnice și pentru aceste probleme, însă necesită un consum ridicat de energie care nu poate fi acoperti decât cu baterii mai mari, care vor trebui reîncărcate de motorul cu ardere internă în timpul mersului. Iar de aici o serie de dezavantaje legate de consum și de emisiile de CO2 pentru care nu există viabile.
De fapt, Uniunea Europeană pregătește eliminarea motorului cu combustie internă. Aceasta cu atât mai mult cu cât limita de 95 g CO2/km, impusă la nivel de flotă, va fi redusă în următorii ani. Iar acest lucru va forța dispariția motoarelor termice. De altfe, până când standardul Euro 7 va fi introdus, în 2025, pe străzi vor fi în număr din ce în ce mai mare de mașini electrice, care nu generează emisii.
Chiar dacă, într-un final, Comisia Europeană va mai modera din standardele impuse pentru industria auto vor trebui să cheltuie mulți bani pentru conformare. Or, în aceste condiții este foarte posibil să aleagă să investească în infrastructura pentru producția motoarelor electrice. Vânzarea motoarelor diesel și pe benzină va fi tot mai dificilă, astfel că majoritatea constructorilor vor lua în calcul dispariția motorului cu ardere internă, conform Auto Motor Sport.