Adio autostradă Bacău-Brașov! Proiectantul cere rezilierea contractului. Construcția se amână pe termen nedeterminat

Adio autostradă Bacău-Brașov! Proiectantul cere rezilierea contractului. Construcția se amână pe termen nedeterminatAutostradă. sursa foto. Wikipedia

Lovitură dură pentru ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. Firma angajată să elaboreze studiul de fezabilitate pentru autostrada care unește Bacăul de Brașov, estimată la 3,48 de miliarde de eurom a cerut rezilierea contractului. În aceste condiții, construcția acestui tronson, Autostrada A 13, va trebui amânată

Consilierul ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi, a anunțat că firma angajată să elaboreze studiul de fezabilitate și proiectul pentru Autostrada A 13, Bacău – Brașov, a cerut rezilierea contractului. O cerere în acest sens a fost depusă, deja, la CNAIR. Consilierul de la Ministerul Transporturilor a precizat că singurul proiect viabil, care să unească Moldova și Transilvania, a rămas cel pentru Autostrada A 8 – a Unirii.

„Astăzi (luni, 20 iunie – n. red.) a fost o nouă şedinţă de progres la CNAIR. Din păcate, proiectantul (Search Corporation) a transmis către CNAIR cererea de reziliere a contractului de SF + Proiectare pe A13. Din acest moment, singurul proiect aflat într-un stadiu avansat de maturizare şi care poate deveni realizabil în următoarele patru luni de zile (se vor obţine în premieră acordurile de Mediu pe sectoarele de munte) astfel încât în următorii ani să putem străpunge munţii din Moldova spre Ardeal, este autostrada Unirii A8, cu finalizare până în 2030, conform legii!”, a anunțat Cătălin Urtoi.

Potrivit spuselor consilierului ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, întreaga clasă politică din Moldova, indiferent de judeţ sau partid politic, trebuie să demonstreze maturitate. Politicienii trebuie să facă demersuri și să susțină celelalte două proiecte de autostradă, respectiv A7 (Ploieşti – Paşcani –Suceava - Siret) şi A8 (Ungheni – Iaşi - Târgu Mureş).

„Nu mai avem timp de discuţii şi lamentări. Cei din Ministerul Transporturilor şi CNAIR sunt conectaţi şi susţin evoluţia pozitivă a acestor proiecte, dar trebuie cu mic cu mare să ne implicăm. Eu cred în realizarea celor două proiecte”, a mai spus Cătălin Urtoi, într-o postare pe Facebook.

Firmele contractate pe A7 fac angajări

El a precizat că firmele care au semnat primele două contracte de execuţie pentru A7 au dat deja anunţuri că angajează ingineri de drumuri, economişti şi IT-işti, ceea ce presupune înființarea unor noi locuri de muncă.

„Este vorba despre personal cu înaltă calificare care va fi plătit foarte bine. Aştept să văd producători autohtoni de prefabricate beton, profile laminate, tablă, ciment, betoane, produse de balastieră că vor începe să-şi vândă marfa, inclusiv să închirieze utilaje”, a mai transmis Cătălin Urtoi.

A13 Bacău – Braşov în cifre

Autostrada Bacău – Braşov va avea 162 de kilometri, iar traseul va începe la nord de municipiul Codlea. Aici este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A 13 de viitoarele tronsoane Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din şoseaua de viteză.

Construcția celor 162 de kilometri de autostradă au fost estimați la un cost de 3,48 miliarde de euro. Proiectul prevede 25 kilometri de poduri, 12 kilometri de tuneluri, 14 noduri rutiere, 21 pasaje peste autostradă, 67 podeţe peste canale şi văi.

Rămâne de văzut, însă, în condițiile date, când va fi stabilită o nouă companie care să elaboreze documentația tehnică și data la care vor începe lucrările.