Acești șoferi ar putea să primească bani. Proiectul este în plină dezbatere

Acești șoferi ar putea să primească bani. Proiectul este în plină dezbatereMinistrul Mediului. Sursă foto: Facebook/Mircea Fechet
Mircea Fechet, ministrul Mediului, a discutat despre viitorul programului Rabla, inclusiv posibilitatea creșterii valorii ecotichetului pentru mașini electrice. Fechet a subliniat că valoarea actuală a subvenției ar putea crește de la aproximativ 5.000 de euro, menționându-se cifre între 6.000 și 7.000 de euro, însă nu a putut oferi o confirmare definitivă.

Fechet: Am putea încuraja românii să cumpere mașini produse aici

"Am primit multe întrebări, chiar și de la dealeri care se confruntă cu vânzări scăzute, deoarece oamenii așteaptă deschiderea programului. Ne propunem să fim la fel de ambițioși ca în anii precedenți. Anul trecut, programul a avut o valoare totală de 1,3 miliarde, iar pentru anul acesta ne dorim să creștem această sumă.
Scăderea ecotichetului de la 10.000 la 5.000 de euro a afectat industria și importatorii. Suntem în faza de discuții privind creșterea valorii acestui ecotichet. Nu pot spune exact la cât va ajunge, dar intenția noastră este să îl majorăm dacă există sprijin politic", a declarat Fechet, într-un interviu acordat sâmbătă la Digi 24.
Ministrul a atras atenția și asupra faptului că România a început să producă autoturisme electrice, sugerând că ar trebui să existe un stimulent suplimentar pentru achiziționarea mașinilor fabricate local.
„Am în fața ministerului trei modele construite în România. Încă de anul acesta, am putea încuraja românii să cumpere mașini produse aici, prin programul Rabla, oferind un sprijin mai mare pentru vehiculele locale față de cele importate", a adăugat Fechet.
Mașini electrice

Mașini electrice Sursa Foto: Arhiva EVZ

Ministrul Mediului despre poluare în România

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a discutat și despre provocările legate de poluarea din România, evidențiind existența unor "puncte negre" pe harta țării unde poluarea este severă din cauza unei "mafii" a poluării. Aceste zone sunt caracterizate de activități industriale ilegale sau necontrolate, care contribuie semnificativ la degradarea calității aerului.
Fechet a menționat că monitorizarea poluării este dificilă, iar autoritățile se confruntă cu rezistență în aplicarea legilor de mediu. El a explicat că, deși există eforturi pentru reducerea poluării, cum ar fi investițiile în stațiile de monitorizare și modernizarea rețelei de transport în comun, există o lipsă de acțiune decisivă în anumite zone datorită influențelor nefaste și corupției. În contextul luptei cu poluarea, ministrul a anunțat și intenția de a schimba legislația pentru a permite autorităților să intre mai ușor în curțile poluatorilor, facilitând astfel inspecțiile și sancționarea celor care nu respectă normele de mediu, într-o încercare de a combate mai eficient sursele de poluare într-un cadru legal mai strict.
De asemenea, ministrul a subliniat importanța colaborării între diferitele niveluri de guvernare și a implicării comunităților locale în combaterea poluării. El a amintit de planurile privind mărirea numărului de puncte de măsurare a calității aerului în aglomerarea București-Ilfov și de măsurile pentru îmbunătățirea calității aerului, inclusiv prin managementul deșeurilor și reciclarea materialelor textile.