Adio, Sărbători de iarnă! Cele mai mari puteri ale lumii anunță colapsul lanțurilor de aprovizionare

Adio, Sărbători de iarnă! Cele mai mari puteri ale lumii anunță colapsul lanțurilor de aprovizionareSursa: Arhiva EVZ

Marinarii, șoferii de camioane și lucrătorii din transportul aerian au suportat carantine, restricții de călătorie și cerințe complexe de vaccinare și testare Covid-19 pentru a menține mișcările lanțurilor de aprovizionare în timpul pandemiei, iar acum sunt în pragul colapsului.

Într-o scrisoare deschisă transmisă miercuri către șefii de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională a Transporturilor maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la „prăbușirea sistemului global de transport” dacă guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și prioritatea acestora de a primi vaccinuri recunoscute de Organizația Mondială a Sănătății.

Rafturile supermarketurilor, goale

EVCL Chill was responsible for delivering 10,000 pallets of food and drink a day into the two retailers, who according to The Grocer have been in talks with administrator PwC for several weeks in a bid to safeguard a significant proportion of their chilled operations

Este cel mai grav avertisment adresat vreodată de aceste organizații care reprezintă 60 de milioane de angajați din transporturile maritim, rutier sau aerian

Astfel, marinarii, șoferii de camioane și lucrătorii din transportul aerian au fost nevoiți să suporte carantina, restricții de călătorie și cerințe multiple privind vaccinarea și testarea anti-Covid, pentru a se menține în activitate. Acum, au ajuns cu toții într-un punct critic și avertizează că lanțurile globale de aprovizionare sunt în pragul colapsului.

Transportatorii atrag atenția că nu mai fac față volumului mare de muncă, mai ales în contextul restricțiilor impuse de fiecare țară în parte din cauza noului val pandemic.

Problemele se pot accentua spre finalul anului, de sărbători

Ei cer să aibă prioritate la vaccinare și să fie eliminate restricțiile care le sunt impuse odată cu valul 4 al pandemiei.

Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF). Împreună, aceste asociații patronale au 65 de milioane de lucrători din domeniul transporturilor la nivel global.

Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și ne așteptăm să plece tot mai mulți, ca urmare a modului în care au fost tratați acești oameni în timpul pandemiei, fapt ce ar pune lanțurile de aprovizionare sub o și mai mare amenințare. Este timpul ca guvernele să răspundă nevoilor acestor angajați, mai transmite grupul respectiv.

Polițiștii verifică documentele unui șofer de camion

Lanțurile de aprovizionare sunt tot mai fragile

Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor se va accentua, cel mai probabil, spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii nu vor dori să semneze noi contracte având în vedere că există riscul să nu mai poată ajunge acasă pentru Crăciun.

Unele porturi ar putea fi închise, valul 4 epidemic va genera noi restricții de călătorie, iar printre cele mai afectate ar putea fi aprovizionările cu alimente și combustibil, se mai arată în document. Lanțul global de aprovizionare este foarte fragil și depinde la fel de mult de un navigator, ca și de un șofer. A sosit momentul ca șefii de guvern să ne asculte, a spus Stephen Cotton, secretarul general Forumului internațional al transporturilor ITF).

Marinarii au fost obligați să stea pe nave 18 luni. Şoferii au fost nevoiți să își facă mai multe vaccinuri anti-Covid pentru a putea intra în țările care nu recunosc unele dintre seruri

La începutul pandemiei, mulți navigatori au fost de acord să își prelungească contractele cu câteva luni pentru a menține lanțul de aprovizionare cu alimente, combustibil, medicamente și alte bunuri de larg consum. În perioada de vârf a pandemiei, în 2020, 400.000 de navigatori nu au putut să-și părăsească navele, unii ajungând să lucreze 18 luni chiar și după încheierea contractelor inițiale.

Unele restricții de călătorie au fost reimpuse ca urmare a variantei coronavirusului Delta, iar angajații din transporturi s-au confruntat cu cerințe multiple de vaccinare și testare, doar pentru a-și onora contractele.

Unii navigatori au fost vaccinați de mai multe ori, deoarece unele țări au aprobat doar anumite vaccinuri. O altă problemă este distribuția inegală a vaccinurilor la nivel global, ceea ce a dus la situația ca doar aproximativ 25% - 30% dintre navigatori să fie complet vaccinați.

Testarea anti-Covid este, de asemenea, o provocare

În februarie, Germania a impus filtre la granițele cu Cehia și cu Tirolul austriac și testarea PCR obligatorie pentru șoferii de camioane. Lucrătorii transfrontalieri şi şoferii de TIR nu au mai putut trece decât dacă prezentau un test PCR negativ foarte recent. Măsura a determinat Austria să introducă, la rândul său, controale la frontiera cu Italia, provocând blocaje imense. Măsurile au afectat mii de șoferi de camioane, care au stat la coadă zile întregi la frontiera dintre Italia și Austria, la temperaturi sub zero grade, fără alimente și medicamente.

Certificatul verde a atenuat o parte din presiune, dar încă sunt diverse restricții și blocaje. Șoferii s-au confruntat cu sute de probleme la punctele de frontieră și cu blocaje în pandemie. Ei, ca și cetățenii și companiile care depind de livrarea de mărfuri, plătesc un preț mare pentru restricțiile Covid aplicate greșit și care se aplică angajaților din transporturi, a declarat Umberto de Pretto, secretarul general al Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri, scrie CNN.

Transportatorii români, afectaţi de taxele guvernului Cîţu, tentaţi să plece în Marea Britanie

Oferta britanicilor este atractivă, spune Pentru Nicolae, patronul unei mici firme de transport internaţional de marfă din România, care deţine trei camioane şi a cărui afacere ar putea fi afectată de o taxă aplicată pe diurna şoferilor în România.

Pentru mine, taxarea diurnei înseamnă faliment pentru că profiturile din activitatea de transport sunt destul de modeste. Marea Britanie este o opţiune...câştigurile sunt mult mai mari acolo, spune transportatorul român.

Miercuri, Nicolae şi alţi aproximativ 100 de şoferi şi-au parcat camioanele în Piaţa Victoria din Bucureşti, în faţa Guvernului, pentru a protesta faţă de taxarea diurnei şi creşterea preţurilor la poliţele obligatorii de asigurare.

Ne puteți urmări și pe Google News