Pentru a păstra WhatsApp, va trebui să fiți de acord să vă partajați datele cu Facebook. Utilizatorii au fost informați pentru prima dată despre modificări astăzi printr-o notificare în aplicație.

Din păcate utilizatorii nu au de ales, trebuie să accepte noile condiții de utilizare WhatsApp

Nu este un secret: WhatsApp face parte din „constelaţia” Facebook din 2014, la fel ca Instagram sau Giphy. Dar această fuziune, inițial relativ discretă în aplicațiile sale, a luat astăzi o dimensiune mult mai intruzivă. Într-adevăr, începând cu 8 februarie, noua politică de confidențialitate a WhatsApp va intra în vigoare: „Scopul acestei actualizări este de a autoriza partajarea datelor utilizatorilor serviciului de mesagerie cu Facebook”. Mai precis, utilizatorul WhatsApp trebuie să accepte sau pur și simplu nu va mai putea accesa contul său din 8 februarie.

WhatsApp: Ce date mai exact?

Pe blogul său oficial, WhatsApp definește natura acestor schimburi de date: „Informațiile pe care le împărtășim cu alte entități Facebook includ informații despre înregistrarea contului dvs. (cum ar fi numărul dvs. de telefon), date despre tranzacții ( Facebook Shops și altele funcții de comerț electronic), informații legate de servicii, informații despre modul în care interacționați cu alții, inclusiv companii, când utilizați Serviciile noastre, informații despre dispozitivul dvs. mobil, adresa dvs. IP, și poate include alte informații identificate în secțiunea Politicii de confidențialitate intitulată „Informații pe care le colectăm” sau obținute după notificarea dvs. sau pe baza consimțământului dumneavoastră ”,indică serviciul de mesagerie instant.

De ce are nevoie Facebook de datele WhatsApp?

Potrivit Facebook, folosește date partajate pentru „îmbunătățirea serviciilor lor”, cum ar fi „sugestii pentru dvs. (de exemplu, de prieteni sau conexiuni de grup sau de conținut interesant), personalizarea caracteristicilor și a conținutului, ajutându-vă să finalizați achizițiile și tranzacțiile, și afișarea de oferte și anunțuri relevante pe produsele companiei Facebook”a.

Mai mult, grupul caută să-și monetizeze platforma, permițând agenților de publicitate să își contacteze clienții prin Whatsapp sau chiar să-și vândă produsele direct acolo, așa cum se întâmplă deja în India.

Condiții diferite în Europa?

Conținutul mesajelor rămâne criptat și nu ar fi afectat de aceste modificări. Dar noile condiții diferă între Uniunea Europeană și restul lumii. În cazul UE și al Regatului Unit, acestea vor fi utilizate doar pentru a extinde funcționalitatea oferită conturilor WhatsApp Business, a declarat compania: „WhatsApp nu împărtășește datele utilizatorilor săi din Europa cu Facebook cu scopul ca Facebook să le folosească pentru a-și îmbunătăți produsele sau reclamele”, a asigurat un purtător de cuvânt al sistemului de mesagerie, scrie fastcompany.