Vevo, punte între Universal şi YouTube

Vevo, punte între Universal şi YouTube

YouTube va lansa, în parteneriat cu Universal Music Group (UMG), site-ul Vevo.com, care va găzdui toate videoclipurile muzicale din portofoliul celei mai mari familii de case de discuri din lume, transmite TGDaily.com.

Anunţul vine după mai multe negocieri între cele două companii pe marginea celor aproape 9.500 de videoclipuri Universal postate pe YouTube. Gurile rele spun că grupul muzical nu este foarte mulţumit de faptul că materialele asupra cărora deţine drepturile de autor sunt exploatate de YouTube, companie deţinută de gigantul Google, mai mult în propriul beneficiu.

În cazul noului site, Vevo, veniturile din publicitate vor fi împărţite de cele două companii partenere. Tot conţinutul Vevo.com va putea fi vizualizat gratuit, însă unele videoclipuri vor avea la început ataşate reclame de maximum 15 secunde, scrie msnbc.msn.com. Va exista şi un canal Vevo pe YouTube. „Credem că materialele video sunt cea mai bună soluţie pentru a atrage reclamă acum, în mediul on-line”, a declarat Rio Caraeff, vicepreşedintele Universal eLabs, divizia digitală a UMG.

Nu se ştie însă de ce cele două entităţi nu au reuşit să ajungă la o înţelegere legată de veniturile pro venite din postarea videoclipurilor UMG pe YouTube fără a mai fi necesară crearea unui nou site.

  • În acest moment, canalul Universal Music de pe YouTube se bucură de cel mai mare succes.
  • Videoclipurile Universal au fost vizionate, în total, de peste 3,5 miliarde de ori. Numai săptămâna aceasta Universal a lansat 25 de noi videoclipuri pe YouTube.

Ne puteți urmări și pe Google News