Sectorul turistic din țara noastră a fost puternic afectat de situația generată de răspândirea pandemiei. Practic, 90% dintre hotelurile din România sunt închise, iar 150.000 din cei 180.000 de angajați din industria HoReCa sunt în șomaj tehnic sau chiar au fost concediați, arată Răzvan Pascu, reprezentantul unei companii de marketing și relații publice care activează în turism, conform Rador.

Prezent la un eveniment organizat online, Răzvan Pascu e de părere că situația pe care o traversăm ar putea reprezenta paradoxal, o oportunitate imensă pentru turismul românesc. În loc să achiziționeze vacanțe în resorturi, unde ar trebuie să interacționeze cu sute  de oameni pentru fiecare activitate, oamenii se vor orienta spre vacanțe pe cont propriu, mai ușor de organizat, unde deplasarea se va face cu mașina.

Asta, pentru a evita deplasările în grupuri mari, în care s-ar putea afla alte persoane infectate. Având în vedere numeroasele obiective turistice, peisajul deosebit și alte atracții, țara noastră ar putea deveni un magnet nu numai pentru români, ci și pentru străinii care își doresc vacanțe fără stres.

”Este clar, comportamentul turistului se va schimba. Cel mai probabil nu vor mai prefera să mai aleagă hoteluri mari, de genul all inclusive din Turcia, unde să se înghesuie cu 1.000 de oameni la micul dejun, şi atunci vor alege alte variante de călătorie. Eu cred, sincer, că în perioada următoare călătoriile cu mașina vor redeveni în tren și călătoriile în natură, cumva comportamentul oamenilor se va schimba.

Poate fi o oportunitate și să promovăm România ca o destinație altfel, o destinație care îți oferă variante de a călători astfel încât să nu te aglomerezi cu toată lumea și cred că pe un termen de doi-trei ani de zile aceasta ar trebui să fie strategia României dacă guvernul ar vedea asta ca o prioritate”, a explicat Răzvan Popescu, conform aceleiași surse.

Și specialiștii în domeniu din străinătate sunt de aceeași părere. Aventurile în aer liber vor fi la mare căutare odată ce pandemia va lua sfârşit și oamenii vor fi din nou mobili. După o perioadă lungă de timp petrecută în casă, toată lumea îşi va dori să iasă cât mai mult în aer liber.

”Pariez că parcurile naţionale şi campingurile vor înregistra o creştere a vizitatorilor odată ce criza va lua sfârşit. Vom putea vedea, de asemenea, tot mai mulţi turişti care vor opta pentru activităţi recreative”, a declarat Brendan Dorsey, Senior Editor la TPG.