Următorul pas: lucruri de vânzare pe Instagram

Următorul pas: lucruri de vânzare pe Instagram

Persoanele cu mulţi urmăritori pe Instagram vor putea, în curând, să vândă direct în aplicaţie produsele pe care le promovează, după ce Facebook, care deţine Instagram şi Whatsapp, a declarat în această săptămână că viitorul cumpărăturilor va depinde de creatorii de conţinut online.

Promovarea şi vânzarea produselor prin intermediul aşa-numiţilor „influenceri” nu este o practică nouă. Cu toate acestea, societatea începe să fie reticentă în a primi recomandări din partea persoanelor care devin „avizate” în diverse domenii, strict prin prisma faptului că sunt faimoase.

„Cele mai bune reclame construiesc singure o întreagă cultură în jurul lor”, spune Grant McCracken, antropolog, cunoscut pentru sfătuirea unor companii precum Netflix şi Ford în domeniul culturii şi al comerţului.

În „Outliers”, cartea publicată de Malcolm Gladwell în 2008, acesta transmite faptul că durează 10.000 de ore pentru a deveni expert într-un domeniu. „Devenim experţi în acest gen de cultură foarte repede, având în vedere orele petrecute în faţa televizorului”, spune acesta. Având în vedere culturalizarea şi accesul foarte uşor la informaţii al populaţiei, marketing-ul „leneş” are mai multe şanse de a fi ridiculizat de consumatorii inteligenţi.

Această mişcare a Facebook de a intermedia, prin aplicaţii, vânzările companiilor este percepută într-o zonă gri, de către „influenceri”. „Totul va părea a fi o reclamă, ceea ce va duce la o lipsă de încredere din partea urmăritorilor, însă avantajul este că orice produs promovat va fi mai uşor de achiziţionat”, susţine Georgie Clarke, care promovează produsele pe care le foloseşte, pe social media.

Promovarea pe social media a ajutat la crearea primului miliardar în urma acestor activităţi, potrivit Forbes. Kylie Jenner, care are 133 de milioane de urmăritori pe Instagram, şi-a consolidat averea în mare parte datorită propriului brand de produse cosmetice, pe care le promovează pe platformă. Acest statut garantează că lucrurile continuă să fie promiţătoare pentru creatorii de conţinut? „Nu se va termina mâine, dar cred că ne putem aştepta la un declin”, este de părere antropologul Grant McCracken.

 

Ne puteți urmări și pe Google News