Sascha Baron Cohen s-a săturat de modul în care cele mai populare online gestionează conținutul pe care anumite companii sau persoane publice îl distribuie public.

Actorul și-a exprimat nemulțumirea cu privire la platformele online în cadrul unui discurs susținut la New York și a declarat că Adolf Hitler și-ar fi răspândit fără probleme ideologiile antisemite, dacă Facebook ar fi existat în 1930, notează BBC.

„Având în vedere această logică perversă, dacă Facebook ar fi existat în anii 1930, i-ar fi permis lui Hitler să posteze reclame de 30 de secunde despre soluţia sa pentru problema evreilor”, a declarat Cohen.

Sascha Baron Cohen, împotriva propagandei politice

În afară de rețeaua lui Mark Zuckerberg, Sascha Baron Cohen a vorbit și despre Google, Youtube și Twitter, pentru că distribuie „absurdități către miliarde de oameni”.

„Dacă plăteşti, Facebook va publica orice reclamă politică vrei, chiar dacă este o minciună”, a punctat Cohen.

Poziția lui Cohen a venit în contextul în care rețelele sociale au fost criticate pentru faptul că nu au impus un control asupra conținutului electoral distribuit de partide și candidați. În schimb, Twitter a decis deja că va interzice reclamele politice, iar Google a anunțat săptămâna trecută că nu mai mai permite campaniilor publicitare să utilizeze „microtargeting”, o metodă prin care pot fi colectate date personale ale internauților.