Trenurile de metrou vor circula la un interval mediu de 10 minute. Perioade de așteptare mai lungi pe o singură magistrală

Trenurile de metrou vor circula la un interval mediu de 10 minute. Perioade de așteptare mai lungi pe o singură magistrală Sursa: Dreamstime.com

Reprezentanții Metrorex au anunțat faptul că perioada de așteptare medie a trenurilor de metrou va fi de aproximativ 10 minute, excepție făcând Magistrala 5 Eroilor - Râul Doamnei, unde intervalul mediu de succedare a trenurilor ajunge la circa 15 minute.

Perioada de așteptare mărită a trenurilor Metrorex este cauzată de întârzierile la plată datorate către Alstom, firma care asigură mentenanța ramelor de metrou.

Întârzieri la intervalul mediu de succedare a trenurilor Metrorex

Joi, 14 iulie 2022, intervalele la care circulă trenurile de metrou sunt:

  • M1+M3 9-10 minute
  • M2 – 4 minute
  • M4 -10 minute
  • M5 – 15 minute

În iunie 2022, Metrorex transmitea faptul că a achitat doar o parte din sumele datorate serviciilor de care a dispus în anul 2022, și că urmează să achite și restul facturile emise de către Alstom:

Ne puteți urmări și pe Google News

„Pentru achitarea integrală a obligațiilor de plată, Metrorex va solicita sumele necesare la următoarea rectificare bugetară”.

Bucureștenii ar putea aștepta mai mult timp la metrou

Doar jumătate din garniturile de metrou vor avea asigurate serviciile de mentenanță, din cauză că Metrorex a acumulat datorii uriașe către compania care prestează aceste servicii.

Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, a anunțat că suspendă serviciile de mentenanţă a flotei de metrou începând de luni, 11 iulie 2022, având în vedere că Metrorex nu și-a achitat facturile restante. Datoriile se ridică la valori de peste 170 de milioane de lei la compania care face mentenanța trenurilor.

Prin urmare, de pe 11 iulie, compania nu va mai interveni preventiv la jumătate din trenuri și nici nu va mai repara problemele apărute la acestea. Potrivit unui document mentenanța se va face astfel doar pentru 39 de trenuri, iar în flota Metrorex se află 82 de garnituri.

Restanțe de 33 de milioane de euro în iunie 2022

Dacă nu vor avea asigurate serviciile de mentenanță, garniturile de metrou nu vor putea fi puse în circulație. Asta înseamnă un interval mai mare între trenuri și aglomerație în stații. În plus, Alstom a anunțat de asemenea că nu va mai curăța trenurile, activitatea de salubrizare fiind preluată de angajații regiei de stat.

Metrorex spune că își va plătit datoriile către Alstom la rectificarea bugetară. În pană de bani, șefii Metrorex au decis recent majorarea salariilor angajaților cu 7,5%, din august 2022.

La sfârșitul lunii iunie, Alstom transmitea că valoarea restanțelor acumulate de Metrorex se ridica la 33 de milioane de euro. Președintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că a făcut toate demersurile amiabile în vederea recuperării sumelor datorate de Metrorex, iar în prezent două acţiuni sunt deschise la Tribunalul Bucureşti.