Primul tramvai Imperio a fost introdus în Colentina. Vor fi 12 astfel de vehicule

Primul tramvai Imperio a fost introdus în Colentina. Vor fi 12 astfel de vehicule Tramvai Imperio, achiziționate în București. Sursa Foto: Facebook

Luni, STB a făcut cunoscut că tramvaiul Astra Imperio, într-o premieră, a început să circule pe una dintre cele mai extinse linii de transport public din București.

STB S.A. introduce primul tramvai Imperio în Colentina! De astăzi, 02.10.2023, Societatea de Transport București STB S.A. a introdus pe linia 21 primul tramvai tip Astra Imperio Metropolitan.

În perioada următoare pe acest traseu vor circula 12 tramvaie noi. Îmbunătățim astfel calitatea serviciului public de transport și în zona Moșilor – Obor – Colentina”, au transmis, luni, reprezentanții STB.

Primul tramvai Imperio, introdus în Colentina

Tramvaiele fabricate de Astra Vagoane fac parte dintr-un set de 100 de unități achiziționate de Primăria Municipiului București cu finanțare europeană, în cadrul unui proiect în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tramvaiul Imperio Metropolitan are dimensiuni impresionante. O lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.

Acest vehicul solid este fabricat din oțel și cântărește 47 de tone, fiind conceput pentru a atinge o viteză maximă de 70 km/h. De asemenea, tramvaiul dispune de o capacitate generoasă, oferind un total de 322 de locuri pentru pasageri, din care 56 sunt scaune.

Tramvaiele au fost în centrul unui amplu scandal. După achiziționare, acestea au fost păstrate în depouri timp de luni de zile anul trecut. Și asta din cauza refuzului inițial al Primăriei Capitalei de a accepta recepția acestor vehicule.

Controversele s-au ivit în principal din cauza motoarelor cu o capacitate mai mică decât cea specificată în caietul de sarcini.

„Astăzi deblocăm cartierul Colentina și deschidem Pasajul Doamna Ghica. De la începutul lunii octombrie, tramvaiul Imperio va intra pe linia 21 și atunci veți vedea o schimbare radicală în transportul în comun și în transportul cu mașina proprie”, a scris viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu la începutul lui septembrie.

Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

Traficul, una dintre cele mai mari probleme ale Capitalei

În acea perioadă, viceprimarul a subliniat că a doua problemă majoră cu care se confruntă municipalitatea, după cea a încălzirii urbane, este cea legată de gestionarea traficului.

A evidențiat importanța unei abordări continue și constante pentru a dezvolta soluții menite să fluidizeze circulația rutieră. Atât pe parcursul mandatului actual, cât și în cele viitoare.

„Sunt opt milioane de deținători de permise în România și 10 milioane de autovehicule înregistrate. Aproape 20% dintre șoferii și mașinile înregistrate în România circulă prin București. Dacă nu venim cu îmbunătățiri, dacă nu venim cu pasaje, poduri, traversări, vom avea un oraș blocat.

Ne dorim să deblocăm orașul, așa cum am făcut astăzi în intersecția Doamna Ghica – Colentina, iar săptămânile trecute în zona Beller – Floreasca”, a mai spus atunci Bujduveanu.