Evenimentul Zilei > Actualitate > Totul despre noul Ford B-Max: preţuri, dotări, concurenţi, performanţe
Totul despre noul Ford B-Max: preţuri, dotări, concurenţi, performanţe

Totul despre noul Ford B-Max: preţuri, dotări, concurenţi, performanţe

Ford a demarat, ieri, la uzina sa din Craiova, producţia de serie a monovolumului B-Max. Evenimentul zilei vă oferă toate informaţiile esenţiale despre noul model.

Cel mai proaspăt automobil fabricat în România, Ford B-Max, este un monovolum de dimensiuni compacte. Modelul, care a intrat, ieri, în producţia de serie şi care a fost achiziţionat deja de preşedintele Traian Băsescu, va ajunge în showroom-urile din ţară abia la toamnă,

B-Max (4,06 metri lungime) are o amprentă la sol doar ceva mai mare decât hatchback-ul subcompact Ford Fiesta.

Celălalt model de familie românesc (fabricat în Maroc, însă) – Dacia Lodgy – poate părea uriaş (şi deloc spectaculos), în comparaţie cu B-Max. Lodgy are 4,5 metri lungime şi până la şapte locuri.

Lodgy nu este doar mult mai încăpător decât B-Max, ci şi mult mai ieftin. Preţurile de listă ale Daciei plecă de la 9.500 de euro şi nu trec de 14.700 de euro.

Cel mai ieftin autoturism fabricat în România este încă şi mai accesibil. Dacia Logan are un preţ minim de 6.400 de euro cu TVA.
Deşi nu se poate face o comparaţie între monovolumul Ford B-Max şi berlina low-cost Dacia Logan, e lesne de remarcat că ultima este de două ori şi ceva mai ieftin.

Uşile glisante – standard. Multe noutăţi tehnologice – opţionale
Ford B-Max va căuta să îi vrăjească pe români cu spectaculosul sistem de acces la bord – o simbioză între portierele "clasice", cu balamale, şi cele glisante, din spate – şi o mulţime de noutăţi tehnologice, acestea din urmă oferite, mai cu seamă, sub forma unor pachete opţionale.

Cea mai ieftină versiune – 1.4 – 90 CP Ambiente – va costa 13.400 de euro cu TVA inclusă.

Un pachet special de lansare (în valoare de 1.000 de euro), oferit gratuit pentru această versiune, incude sistemul de aer condiţionat şi un radio CD (MP3).

Cel mai scump Ford B-Max (1.6 TDCi – 95 CP Titanium, fără dotări opţionale) are un preţ de 17.650 de euro cu TVA.

Ford vizează asamblarea unui număr de 60.000 de unităţi B-Max, până la finele anului. Producătorul american şi-a propus să crească producţia de B-Max, în 2013, până la 100.000 de unităţi.

Ford B-Max
Versiuni şi preţuri (cu TVA)

1.4 – 90 CP Ambiente – 13.400 de euro
1.4 – 90 CP Trend – 14.150 de euro
1.0 – 100 CP Trend – 14.650 de euro
1.5 TDCi – 75 CP Trend – 15.650 de euro
1.0 – 100 CP Titanium – 16.150 de euro
1.0 – 120 CP Titanium – 16.900 de euro
1.5 TDCi – 75 CP Titanium – 17.150 de euro
1.6 TDCi – 95 CP Titanium – 17.650 de euro

Dotări oferite de versiunea de bază – Ambiente (selecţie)

ABS+EBD+ESP
Airbaguri frontale, laterale şi tip cortină
Servodirecţie asistată
Suport ISOFIX
Kit intervenţie pană
Imobilizator electronic motor
Inchidere centralizată cu telecomandă
Geamuri electrice faţă-spate
Banchetă rabatabilă 60/40 si scaun pasager rabatabil
Volan ajustabil axial şi vertical
Scaun şofer reglabil pe patru direcţii
Priză de 12V
Jante din oţel de 15 inchi
Plafonieră faţă-spate cu lumini de citit
+
Pachet Ambiente (gratuit, în valoare de 1.000 de euro)
– aer condiţionat manual
– radio-CD cu şase difuzoare (MP3, USB, comenzi audio pe volan)

Dotări versiune Trend – suplimentar faţă de Ambiente

Computer de bord
Oglinzi electrice şi încălzite
Volan îmbrăcat în piele
Jante din aliaj de 16 inchi
Suport ochelari
Torpedou iluminat

Dotări versiune Titanium – suplimentar faţă de Trend

Oglindă retrovizoare suplimentară pentru observarea pasagerilor din spate
Faruri de ceaţă
Pornire-oprire motor din buton
Pilot automat
Aer condiţionat manual
Scaun şofer cu suport lombar
Schimbător de viteze îmbrăcat în piele
Parasolare cu spoturi şi oglinzi
Lumină ambientală
Cotieră faţă

Echipamente opţionale

Vopsea nemetalizată – 200 de euro
Vopsea metalizată – 450 sau 700 de euro
Plafon panoramic – 700 de euro (doar pentru Titanium)
Jante aliaj de 17 inchi – 250 de euro (doar pentru Titanium)


Ford B-Max, casata tehnică

Tip de caroserie: monovolum compact
Dimensiuni (L x l x h): 4,06 x 1,75 x 1,60 m
Portbagaj: 318 l
Motorizări: benzină (1.0 – 1.4), turbodiesel (1.5 TDCi – 1.6 TDCi)
Performanţe de top: 11,2 s (0-100 km/h), 189 km/h (vit. max) – pt 1.0-120 CP
Consum oficial mediu: 4 l/100 km (1.5 TDCI) – 5,1 l/100 km (1.0-100 CP)
Preţ cu TVA: 13.400 (minim) – 17.650 (maxim) de euro

Modele similare: Kia Venga, Opel Meriva, Hyundai ix20, Nissan Note, Renault Modus (nu se mai comercializează în România), Honda Jazz, Skoda Roomster, Citroen C3 Picasso, Toyota Verso S (nu se comercializează în România)

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.