Topul celor mai periculoase șosele din România. La rata mortalității ne aflăm pe primul loc

Topul celor mai periculoase șosele din România. La rata mortalității ne aflăm pe primul loc Sursa: Dreamstime.com

România se află în topul țărilor cu cele mai periculoase șosele din lume. Mai mult decât atât, țara noastră este pe primul loc în clasamentul țărilor cu cea mai mare rată a mortalității, cu 85 de decese la un milion de locuitori, potrivit statisticilor înregistrate în anii anteriori.

Șoseaua DN1, cel mai faimos traseu pentru accidente rutiere

Pe primul loc în top se află șoseaua DN1, ce face legătură între București și Oradea. Aceasta are o lungime de 627 de km și este considerată una dintre cele mai periculoase din țară. Pe DN1 au avut loc aproximativ 200 de accidente, în care 56 de oameni și-au pierdut viața. Drumul lung și oboseala le dăunează șoferilor, iar din acest motiv adorm la volan.

DN2, supranumit și „Drumul morții”

Tot un drum național este și DN2, care leagă Bucureștiul de granița României cu Ucraina, prin Vama Siret. Acesta are o lungime e 446 km și este numit „Drumul Morții”. Pe această șosea periculoasă au murit peste 70 de persoane, iar mai mult de 170 au fost implicați în accidente grave.

Transfăgărășanul, pe locul 3 în topul drumurilor periculoase

Potrivit lui Jeremy Clarkson, prezentatorul de la Top Gear, Transfăgărășan este „cel mai bun drum din lume” deși nu se știe dacă putem să-l credem pe cuvânt, din moment ce, cu câteva săptămâni în urmă, el a mai acordat acest titlu și trecătorii Stelvio din Alpii italieni.

Ne puteți urmări și pe Google News

Traseul Transfăgărășan - cunoscut și sub numele de DN7C - nu este doar drumul care traversează Munții Făgăraș, în Carpații Meridionali sau Alpii Transilvaniei, unde se află cel mai înalt vârf din România (Moldoveanu, 2.554 m), ci și cel mai înalt drum din țara est-europeană, cu 2.042 de metri.

Drumul are două benzi de circulație pe o distanță de 92 de kilometri și, din cauza curbelor sale interminabile, viteza medie de deplasare nu depășește de obicei 40 km/h, dar există, totuși, un motiv pentru care se află pe locul 3 în topul șoselelor periculoase.

Istoria Transfăgărășanului

Drumul Transfăgărășan a fost construit între 1970 și 1974 de către forțele militare române. După invazia Cehoslovaciei de către sovietici în 1968, Nicolae Ceaușescu a construit acest drum ca o rută militară strategică pentru a traversa munții în cazul în care sovieticii ar fi încercat o acțiune similară în România. Mai multe tone de dinamită au fost folosite pentru a curăța calea de rulare a drumului pe partea de nord a munților și în tunel. Se știe că 40 de soldați și-au pierdut viața în timpul construcției.

Conform ultimelor calcule făcute de autorități, în urma accidentelor rutiere, peste 1.800 de oameni au decedat. Este totuși o îmbunătățire față de anii precedenți când a fost atins punctual maxim. Mai exact, în 2008 au decedat peste 3.000 de persoane.