Top 5 partide după vizibilitatea online. Ce schimbări a adus campania electorală

Top 5 partide după vizibilitatea online. Ce schimbări a adus campania electoralăTelefon mobil. Sursa foto: pixabay

Începută în urmă cu o săptămână, campania electorală pentru alegerile parlamentare s-a reflectat în spațiul online aproape ca în sondajele de opinie. Conform datelor obținute cu ajutorul NewsVibe, platformă de monitorizare în timp real a conversațiilor online, PSD continuă să domine clasamentul partidelor ca volum al vizibilității online, urmat de PNL. Următorul clasat – USR – se află la distanță mare de partidele coaliției de guvernare.

PSD, PNL și USR și-au menținut cote similare de vizibilitate comparativ cu cele obținute în săptămâna premergătoare intrării în campania electorală. Pe de altă parte, AUR a înregistrat o scădere (cu peste 30%), iar SOS România a înregistrat o creștere a volumului de mențiuni (care rămâne însă extrem de redus), conform informat.ro.

Top 5 partide după vizibilitatea online

  1. Partidul Social Democrat – 4.449 de mențiuni
  2. Partidul Național Liberal – 4.116 de mențiuni
  3. Uniunea Salvați România – 1.433 de mențiuni
  4. Alianța pentru Unirea Românilor – 729 de mențiuni
  5. SOS România – 171 mențiuni

Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)

Conform datelor, știrile despre relațiile din coaliția de guvernare ocupă un loc important în sursele online.

Se remarcă o similaritate a curbelor de vizibilitate online pentru PSD și PNL, ceea ce indică faptul că cele două partide se află într-o dispută directă.

Corelație dintre PSD și PNL se remarcă  și în cazul evoluției în timp a impactului mențiunilor despre partide.

Grafice NewsVibe

Grafice NewsVibe

Vârful USR

USR a înregistrat un vârf al impactului mențiunilor pe 3 noiembrie, mai mare decât al celor pentru restul actorilor politici. A fost ziua în care USR și-a lansat programul de campanie. Cu toate acestea, pentru toate partidele, cu excepția PSD, vârful de impact este generat de începutul campaniei electorale pentru parlamentare.

Pentru PSD, vârful de mențiuni este determinat de un atac al lui Nicolae Ciucă la adresa lui Marcel Ciolacu, după ce președintele PSD a susținut că și l-ar dori partener la guvernare pe liberalul Ilie Bolojan.

Ne puteți urmări și pe Google News