Evenimentul Zilei > Actualitate > Titularizare cu cântec. Acuzaţii dure la adresa Ministerului Educaţiei: examen la titularizare cu subiecte care nu erau în programă
Titularizare cu cântec. Acuzaţii dure la adresa Ministerului Educaţiei: examen la titularizare cu subiecte care nu erau în programă

Titularizare cu cântec. Acuzaţii dure la adresa Ministerului Educaţiei: examen la titularizare cu subiecte care nu erau în programă

Nici profesorii universitari de la Muzică n-ar fi putut rezolva unul dintre subiectele pe care le-au primit, la examenul de titularizare, dascălii cu diplomă de facultate care aspirau pentru un loc la o catedră din școlile românești

N iciun examen fără scandal la Ministerul Educaţiei. De această dată a venit rândul profesorilor care-și doresc un loc de muncă în școlile din țară. Sub protecția anonimatului, unul dintre candidaţii la examenul de titularizare, la disciplina „Educaţie Muzicală”, vorbeşte despre un posibil sabotaj din partea autorităţilor.

„Ministerul a sabotat examenul cerându-le studenților absolvenți de Pedagogie Muzicală – cu studii de licență -, să scrie pe foaia de examen despre un subiect pe care nu l-am studiat la facultate niciodată”, ne-a povestit candidata. Subiectul în cauză a fost chiar primul de pe lista de examen. Acesta se referă la „semiografia modernă a notației contemporane, muzicală”. Candidații trebuiau să definească cele 12 semne convenționale, inventate de anumiți compozitori din secolul XX. Dar aceștia nu au studiat așa ceva niciodată la Facultatea de Muzică, iar studiul semiografiei moderne cu semnele notației contemporane nici măcar nu se află în programa academică a vreunui curs.

Subiectul, predat doar la master

Pentru a se lămuri, candidata şi-a contactat profesorii din facultate. „Nici profesorii universtiari nu știau să răspundă la acest subiect. Abia la Master, o singură facultate din țară, la Cluj, predă studenților înscriși în cadrul Facultății de Pedagogie Muzicală, la cursul de Teoria Muzicii – Semiografia secolului XX cu semnele contemporane. Nu înțelegem de ce Ministerul Educației nu verifică înainte programă academică și nu se consultă cu Universitățile de Muzică din țară la elaborarea subiectelor pentru examen. Cei care nu au studiat acest obiect la facultate sunt defavo-rizați la obți-ne-rea notelor bune prin sabotarea examenelor“, spune aceasta.

Din punctul ei de vedere, acest examen a fost o bătaie de joc. „Conceperea subiectelor a fost, în mod intenționat, greșită.(…) Cu atât mai rău, subiectul semiografia modernă a notației contemporane nu este inclus nici la examenele de licență si nici la examenele de masterat. (….) Din păcate, Ministerul Educației a sabotat pe toți candidații de la Examenul de Titularizare, la Disciplină Educație Muzicală. Acesta este și motivul pentru care, mulți candidați au picat examenul. Proba din 20 iulie, la Educație Muzicală, a fost o bătaie de joc!”, încheie tânăra.

„Ministerul Educației: „Vom analiza situația”

Contactată de EVZ pentru a oferi o poziție vizavi de acest posibil sabotaj, purtătoarea de cuvânt al Ministerului Educației, Mirabela Amarandei, susține că subiectul ar fi figurat în programa de examen din 2010. „Am luat cunoștință de acest caz, vom face verificări, vom analiza situația și în cursul zilei de marți vom reveni cu un răspuns!”, a spus ea.

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.