Interzicerea telefoanelor în școli, o greșeală! Specialiștii o spun cât se poate de clar

Interzicerea telefoanelor în școli, o greșeală! Specialiștii o spun cât se poate de clar Sursa foto: Arhiva EVZ

De ce trebuie lăsați elevii cu telefoane la școală. Experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) au spus că interzicerea telefoanelor la școală nu este o soluție. Un nou studiu a arătat elevii care folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive digitale la școală se descurcă mai bine la matematică.

De ce trebuie lăsați elevi cu telefoane la școală

Reprezentanții OCDE se declară împotriva eliminării telefoanelor mobile din școli și consideră că trebuie găsite alte soluții. Recomandarea vine în contextul în care în România, potrivit ultimelor date PISA, 35% dintre elevi au spus că sunt distrași la ore de folosirea dispozitivelor digitale, iar 31% au declarat că sunt distrași de alți elevi care folosesc excesiv telefoanele.

elev

Telefoane elevi.Sursa foto: Dreamstime.com

Raportul OCDE menționează faptul că interzicerea telefoanelor la școală ar putea reduce distragerea atenției la clasă, dar aceste interdicții ar putea face mai mult rău. Măsura i-ar putea determina pe elevi să folosească aceste dispozitive pentru mai mult timp acasă și să nu mai aibă timp de teme. Experții consideră că politicile școlare care întăresc competențele și comportamentele digitale ale elevilor pot să îi susțină pe aceștia pentru a face față surselor care le distrag atenția. Analizele PISA 2022 arată că este mai puțin probabil ca elevii cu competențe digitale să ajungă să fie distrași de aceste dispozitive.

Ce spun specialiștii

Cu toate astea, specialiștii le recomandă elevilor să închidă notificările de pe telefon în timpul orelor.„Când nu au dispozitivele digitale deschise în timpul orei pentru a lua notițe sau pentru a căuta informații sau când nu se simt presați să fie online și să răspundă unor mesaje”, mai explică specialiștii care au întocmit raportul.

Ne puteți urmări și pe Google News
Telefoane

Telefoane la elevi. Sursa foto: dreamstime.com

Întărirea parteneriatelor între școală și familie, o comunicare clară și recomandări nuanțate adresate părinților, pe tema provocărilor și oportunităților mediilor digitale pentru copiii lor, întărirea competențelor digitale ale adulților sunt doar câteva dintre soluții. Specialiștii consideră că trebuie să fie un echilibru și că elevii nu trebuie să aibă prea multe interdicții.

Riscurile sunt mari

Psihologul Radu Leca a spus că o expunere prelungită la școala cât și acasă, fără instituirea unor reguli clare este foarte nocivă și că părinții trebuie să fie atenți. „Expunerea prelungită la ecrane duce la apariția bolilor psiho-emoționale, a tulburărilor afective dar și de comportament în rândul copiilor cu vârsta între 1 și 10 ani. Apoi, să nu uităm că în ultimii cinci ani a explodat numărul cazurilor de copii cu cerințe educaționale speciale”, explică psihologul Radu Leca, potrivit Adevărul.