Taxa second-hand, croita pe gustul producatorilor

Taxa second-hand, croita pe gustul producatorilor

Romanii vor fi nevoiti sa-si cumpere masini noi intrucat pe cele second-hand convenabile vor plati taxe si mai mari decat in prezent.

Noua formula de calcul a taxei pentru prima inmatriculare, la prima vedere mult mai convenabila pentru cei care vor sa-si cumpere masini second-hand din afara tarii, respecta intocmai interesele producatorilor interni si externi de autovehicule.

Pentru masinile Euro3, Euro2  cu cinci-sase ani vechime, taxa nu numai ca nu scade, ba chiar este mai mare cu cateva zeci de euro, in timp ce pentru masinile Euro4 si pentru cele noi, cuantumul este mai mic.

Ministerul Finantelor a refuzat sa anunte oficial valoarea taxelor, dupa noua grila, pentru Euro1, Euro2 si Euro3 pe motiv ca „pentru proiectele care sunt in lucru legea nu obliga furnizarea de informatii”.

Formula de calcul pentru taxa second-hand, propusa de ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, va ajunge saptamana viitoare sub lupa Comisiei Europene. Cu toate acestea, pana ieri, reprezentantii ministerului au refuzat sa ofere informatii legate de noul algoritm de calcul si au facut publice doar o parte dintre valorile din grila care va ajunge la Bruxelles.

Daca executivul european va aprecia ca propunerea respecta atentionarile facute de UE, care au adus Romaniei si initierea unei proceduri impotriva tarii noastre, atunci noua formula are mari sanse sa fie aprobata si de parlament.

Principiile dupa care va fi calculata taxa, in cazul in care aceasta noua propunere va primi girul parlamentului, sunt reducerea cuantumului odata cu cresterea vechimii masinii si majorarea taxei pentru masinile Euro2, Euro3, care in prezent nu se mai fabrica.

Dacia, pe aceeasi lungime de unda

Cei care au avut cel mai mult de castigat dupa introducerea taxei de inmatriculare au fost producatorii si importatorii de masini, in frunte cu reprezentantii companiei Dacia, care au anuntat in acest an, dupa introducerea taxei, cresteri insemnate de vanzari. Si in forma modificata, taxa se muleaza perfect peste dorintele Dacia.

„Daca masinile Euro2 si Euro3 cu vechimi de cinci-sase ani sunt taxate mai dur si daca taxa scade odata cu vechimea, atunci suntem de acord cu noua formula”, ne-a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. Acesta a recunoscut ca amenintarile mari pentru vanzarile producatorilor vin chiar dinspre masinile vechi de cativa ani si cu motorizari Euro2 si Euro3.

  „In momentul de fata, la noi in tara se fabrica doar masini Euro4. Trebuie stopate importurile de masini Euro1, Euro2 sau Euro3”, a mai spus Stroe. Asta, in conditiile in care romanii cauta sa-si aduca din afara tarii masini cu o vechime de cel mult sapte-opt ani, perioada in care majoritatea masinilor care se fabricau aveau motorizari Euro2 sau Euro3.

TAXE NOI

Euro4 (1-2 ani)Capacitate cilindrica (cmc)             Taxa noua (euro)               1.400                                                139                1.600                                                159                2.000                                                 461

Non Euro (15-16 ani)Capacitate cilindrica(cmc)            Taxa noua (euro)              1.600                                                2.816               2.000                                                3.608

Sursa: MEF

Ne puteți urmări și pe Google News