Taxa second-hand, calculabila si nu prea

Taxa second-hand, calculabila si nu prea

Formula de calcul a taxei pentru prima inmatriculare care va ajunge pe masa Comisiei Europene nu este cu mult diferita de actualul algoritm de calcul.

Din ecuatie a disparut doar un coeficient de corelare care marea valoarea taxei odata cu cresterea vechimii masinii. Principalul avantaj al noii grile de taxare este reducerea aproape la jumatate a taxei in cazul masinilor Euro 4 cu o vechime de 2-5 ani.

Chiar daca, potrivit noii propuneri a guvernului de la Bucuresti, taxa scade odata cu vechimea autovehiculului, reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor nu au scos din calcul coeficientii direct proportionali cu norma de poluare a masinii si cu capacitatea cilindrica, ce maresc taxa.

„Formula de calcul nu e rea, chiar daca ar putea exista obiectii”, ne-a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. Acesta a afirmat ca nivelul taxei second-hand pentru masinile non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 ar fi trebuit sa fie ceva mai mare, dar ca „trebuie sa existe o formula care sa se aplice in orice caz”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Decizie intarziata Producatorii de autovehicule au prezentat pana in prezent o serie de obiectii la propunerea Ministerului Economiei, mai ales legate de faptul ca in noua formula, romanii ar putea plati mai putin pentru inmatricularea unui autovehicul Euro 4 mai vechi decat in cazul unuia nou. In acelasi timp, in cazul in care taxa pentru masinile second-hand Euro 2 si Euro 3 va creste, producatorii de autoturisme au recunoscut ca vor fi avantajati.

Ministrul finantelor Sebastian Vladescu s-a intalnit saptamana aceasta cu oficialii Comisiei Europene, carora le-a prezentat noile principii de calcul pentru taxa de inmatriculare. Vosganian se va prezenta saptamana viitoare in fata Comisiei cu un proiect concret si cu formula prezentata de „Evenimentul zilei”.

Taxa noua ­ A x B x (100 - C)/100

Taxa actuala ­ A x B x D x (100-C)/100

A ­ capacitatea cilindrica a autoturismului/autovehiculului;

B ­ taxa specifica exprimata in euro/1 cmc, diferentiata in functie de capacitatea cilindrica si norma de poluare (elementul EURO);

C ­ cota procentuala de reducere a taxei in functie de vechimea autoturismului/autovehiculului

D ­ coeficientul de corelare a taxei