Pasageri îmbarcați la București ar fi trebuit să ajungă în Baia Mare marţi, în jurul orei 8.30, însă, la o jumătate de oră după decolare au apărut probleme, informează libertatea.ro

„Am observat că avionul mergea cu o înclinație permanentă pe partea stângă. După 10 minute, am fost anunțați de comandant că avionul are o defecțiune, o problemă tehnică şi va trebui să aterizăm de urgenţă la Cluj-Napoca", a povestit pentru Libertatea unul dintre pasageri, Geani Mitroi.

„Ne-a anunțat pilotul în mod concret că există o defecțiune tehnică şi trebuie să aterizeze la Cluj-Napoca. Am realizat că survolăm de ceva vreme Aeroportul Târgu Mureş şi era un zbor destul de dezordonat. Urca, cobora, dădea cercuri. Apoi a fost al doilea anunţ în care ne-a anunţat că defecţiunea tehnică s-a rezolvat, dar că procedura impune aterizarea la Cluj-Napoca", a povestit şi fostul ministru al Muncii, Dragoş Pîslaru, aflat în acelaşi avion.

Pasagerii s-au panicat, iar la un moment dat, în timpul zborului, unii chiar și-au deschis telefoanele pentru a-şi anunţa familiile că aeronava are o problemă tehnică. „Au fost nişte momente groaznice", a mai spus Geani Mitroi.

La aterizarea în Cluj-Napoca, TAROM a pus la dispoziția pasagerilor un autocar către Baia Mare.

Iniţial, compania aeriană a anunţat, printr-un comunicat, că aeronava a întâmpinat dificultăți din motive de „condiții meteo nefavorabile".

„Ce nu a spus însă este faptul că temperaturile scăzute au blocat maneta de putere a avionului – adică, acesta nu mai putea accelera sau decelera, pentru a se pregăti de aterizare. Cauza acestui blocaj a fost lipsa lubrifierii suficiente a unor cabluri din motor. Următoarea lubrifiere a cablurilor era programată de echipa tehnică la finalul lunii martie. Temperaturile scăzute au grăbit însă problemele", arată sursa citată.

Abia la întrebările ziarului, care a intrat în posesia raportului tehnic, compania naţională a recunoscut că avionul ATR42, de pe cursa Bucureşti-Baia Mare, a aterizat pentru că i s-a blocat maneta de putere a aeronavei.

„Când am dat comunicatul şi informaţia, eu nu aveam detaliile la care faceţi referire", a declarat purtătorul de cuvânt al TAROM, Cristian Blană. Întrebat de ce nu a revenit cu informaţii complete atunci când le-a aflat, purtătorul de cuvânt nu a dat un răspuns convingător, susţinând că de vină ar fi… ocuparea agendei publice cu alte subiecte.

Pasagerii au, însă, o altă variantă, şi acuză o tentativă de muşamalizare, ca să nu li se dea despăgubiri pentru întârziere. Libertatea mai notează că, potrivit Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor, pentru întârzieri de peste 3 ore, dată fiind distanţa la care a avut loc acest zbor, pasagerii ar putea primi 250 de euro. Despăgubirile nu se oferă, însă, dacă întârzierea a fost provocată de circumstanțe precum condiţiile meteo nefavorabile.

„Anunţul de la TAROM spune că este o chestiune de vreme. Acest anunţ pare să fie dat ca să nu poată pasagerii să facă acel claim. Mi se pare o mare măgărie şi aşa ceva nu se face", a spus Dragoş Pîslaru.

Potrivit Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor, pentru întârzieri de peste trei ore, cum este cazul aici, la distanţa la care a avut loc zborul pasagerii ar putea primi 250 de euro. Asta dacă întârzierea nu a fost provocată de circumstanţe precum condiţiile meteo nefavorabile.

Purtătorul de cuvânt al TAROM neagă aceste acuzaţii. El susține că toți pasagerii care vor cere despăgubiri, le vor primi.