Într-un comunicat difuzat de ministerul francez al Apărării, Florence Parly, ministrul de resort, a salutat „prima scufundare” a lui Suffreen, efectuată marți, după ce a părăsit baza navală din Cherbourg.

Aceasta dă startul testelor pe mare ale submarinului, sub conducerea Direcției Generale de Armament (DGA). Acest proces ar trebui să dureze câteva luni. Și să „confirme robustetea și eficiența submarinului înainte de livrarea sa către armata franceză”, a declarat ministerul forțelor Armate.

Evident, pandemia Covid-19, care a întârziat începerea acestor teste, reclamă măsuri sanitare și preventive pentru tehnicieni, ingineri și marinari.

Tot personalul de la bordul submarinului a fost plasat anterior în carantină preventivă.

SNA Suffren va rămâne proprietatea Naval Group atâta timp cât vor dura aceste teste pe mare, chiar dacă el este pus sub responsabilitatea marinei franceze pentru „comanda operațională și ca operator nuclear delegat”, scrie Opex 360.

SNA Suffren, de tipul „Barracuda”, inaugurează o clasă de șase noi submarine de atac cu propulsie nucleară, destinate înlocuirii celor din clasa Ruby.

Cu o lungime de 99 de metri, cu diametru de 8,8 metri și cu un deplasament de 5300 tone la scufundare, Suffren marchează un salt tehnologic și de capacitate major.

Cu cele mai noi tehnologii ămbarcate (automatizare, digitalizare, utilizarea inteligenței artificiale, etc.) Suffren va fi chiar mai discret decât predecesorii săi (va scoate la fel de mult zgomot ca im banc de creveți), în timp ce va avea manevrabilitate crescută.

Fiind capabil să scufunde mai mult de 300 de metri, cu un echipaj de 65 de oameni, autonomia sa (70 de zile) va fi cu 25% mai mare în comparație cu submarinele nucleare de atac din generația anterioară.
Suffren va intra în serviciu în 2021.

Trei alte submarine din clasa Barracuda vor fi livrate în 2025: Duguay-Trouin, Tourville și le De Grasse.

 

foto: opex 360