Studiu: Planeta Pământ s-a format în 100 de milioane de ani

Un studiu recent arată că planeta Pământ s-a format în urmă cu 4,467 miliarde de ani. Până acum, se ştia că Terra este cu 70 de milioane de ani mai "bătrână", scrie BBC.

Vârsta Pământului a fost studiată prin compararea unor elemente din mantaua terestră cu cele din meteoriţii cu aceeaşi vârstă cu Sistemul Solar. Concluziile studiului au fost publicate în revista "Nature Geosciences".

Concluzia este că formarea planetei a durat mai mult decât au estimat până acum oamenii de ştiinţă. Cercetătorul John Rudge, de la Universitatea Cambridge, explică diferenţa de 70 de milioane de ani: Pământul şi-a format un miez şi o manta după un proces de 100 de milioane de ani, nu de 30 de milioane, aşa cum se ştia până acum. Cercetătorii au studiat două elemente din mantaua Pământului: Hafnium şi Tungsten (mai cunoscut ca wolfram). Mai exact, doi izotopi ai acestor elemente (Hafnium 182 şi Tungsten 182). După un proces de câteva milioane de ani, Hafnium-ul se descompune şi astfel se produce tungstenul. Tungstenul este unul dintre elementele prezente şi în miezul Pământului, iar intruziunea sa a lăsat un mesaj despre intervalul necesar Pământului să formeze un miez şi o manta.

Astfel, cercetătorii au comparat cantitatea de tungsten 182 din scoarţa Pământului cu cea din meteoriţi şi au ajuns la concluzia că au fost nevoie de 100 de milioane de ani pentru diferenţierea miezului de manta.

"Dacă studiul nostru se va dovedi corect, ar însemna că Pământul s-a format în urma unui proces de 100 de milioane de ani. Aceasta înseamnă că are o vârstă de 4,467 miliarde de ani, un pic mai puţin decât se credea anterior - 4,537 miliarde", arată Rudge.