Ministrul a subliniat că 70% din cauzele întârzierilor au fost provocate de CFR Infrastructură, care a instituit interdicții pe mai multe linii, dar nu a avut ulterior o situație clară a acestora, iar 5% din cauze au fost determinate de vechimea șinelor și a condițiile tehnice în care acestea s-au aflat.

"Dacă vorbim despre cele trei destituiri de la CFR, vorbim despre acelaşi lucru: respectul faţă de cetăţeni şi faţă de meseria pe care o practici. (În cazul CFR Infrastructură – n. r.), nu este vorba despre cele 53 de minute ale trenului InterRegio cu care ministrul de Transporturi a mers noaptea la Deva. Am mers de 4 ori cu trenul în 20 de zile şi voi mai merge de 200 de ori în următorul an, pentru că este un mijloc foarte direct de a lua pulsul căii ferate. Este vorba despre întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători o are în ultimul an şi în alţi ani de dinainte. De la 1 ianuarie până la 1 octombrie în acest an întârzierea medie zilnică, repet, a fost de 12.500 de minute. Nu se poate tolera aşa ceva! Şi haideţi să intrăm la cauze! Poţi să admiţi o cauză care ţine de intemperii, de vremea vitregă: viscole, furtuni… Ştiţi care sunt cauzele? Doar 5% sunt cauzate de vechimea materialului rulant, de condiţia tehnică în care se află materialul rulant. 70% sunt cauzate de CFR Infrastructură, care atunci când are probleme pe calea ferată de regulă a procedat la restricţii", a afirmat Stroe

Stroe a precizat că a dispus să fie analizate restricțiile de viteză implementate

"Am dispus să fie analizate toate restricţiile de la CFR din ultimii doi ani, 2016 integral şi 2017 la zi, să vedem când s-au instituit. E normal să le institui când se întâmplă ceva, dar să vedem şi cum au fost rezolvate problemele, cum au fost remediate cauzele. Repet: 70% din cauzele întârzierilor au fost provocate de CFR Infrastructură, care nu avea o situaţie clară şi nici măcar nu avea în preocupare să analizeze această stare de lucruri", a explicat ministrul.