Strategia de campanie nemțească a lui Iohannis

Strategia de campanie nemțească a lui Iohannis

Obținerea sprijinului Germaniei, eficiența în fruntea administrației de la Sibiu și construirea imaginii unui viitor președinte care „tace și face” sunt principalele argumente ale liderului PNL.

Prezidențiabilul ACL, Klaus Iohannis, încearcă să își pună pe picioare campania electorală pentru alegerile prezidențiale. În contextul în care strategia PSD pare deja finalizată, temele majore de campanie fiind lupta împotriva lui Traian Băsescu, mai exact, lipirea imaginii șefului statului de cea a lui Iohannis și sublinirea faptului că acesta nu este ortodox, candidatul ACL nu are o strategie definitivată. De altfel, Iohannis nu are consultanți, cu excepția lui Andrei Muraru, fost șef al IICCMER, potrivit unor surse din PNL.

La începutul lunii august, sub pretextul unui concediu, Klaus Iohannis a efectuat o vizită în Germania, în încercarea de a obține sprijin extern pentru candidatura sa, dar mai ales, pentru a aranja o vizită a cancelarului german, Angela Merkel, în campania electorală prezidențială, potrivit unor surse liberale.

În plus, imaginea bună pe care o are ca primar al Sibiului și rezultatele pe care le-a avut în fruntea administrației locale, reprezintă un alt punct central în jurul căruia se va construi campania liderului PNL. De aceea, unul din sloganurile din campanie luate în considerare de echipa de campanie a lui Iohannis este „Da, se poate”, o adaptare aproape mot-amot a sloganului președintelui SUA, Barack Obama.

Ne puteți urmări și pe Google News

O campanie fără scandal

Prezidențiabilul ACL vrea să-și construiască campania și pe imaginea sa de lider care „tace și face”. „În campania mea, românii nu vor avea parte de scandal și gălăgie, dar nu înseamnă că o să tac. După părerea mea, un președinte nu trebuie să distreze poporul, el trebuie să conducă poporul”, a spus Iohannis.

Nu în ultimul rând, așa cum a anunțat, Iohannis a început deja să efectueze vizite pre-electorale în teritoriu, însoțit de liderii locali ai ACL. Săptămâna trecută, liderul PNL a vizitat județele Vâlcea, Arad, Bacău, Vrancea, Argeș, Mureș și Alba. Merită precizat însă faptul că evenimentele la care a participat Iohannis nu au avut parte de expunere mediatică și mesajele sale nu au fost la fel de vizibile la nivel național precum cele ale principalului său contracandidat, Victor Ponta.

Fără carismă

Candidatura la prezidențiale a lui Iohannis a atras atenția și jurnaliștilor de la Deutsche Welle. Într-un text publicat recent, jurnalistul Petre Iancu îl acuză pe Iohannis că nu este carismatic şi că acest lucru, nu originea şi confesiunea, reprezintă principalul său handicap în cursa electorală.