Potrivit www.onlineautomatenspiele.net, mai multi medici recomanda sporturile pe zapada/gheata datorita efortului depus in practicarea acestora, contribuind totodata la mentinerea unui organism sanatos si la o viata mai activa pe durata iernii.

Patinajul este primul sport de iarna care ne vine in minte. Pentru a reusi sa va mentineti echilibrul pe patine, trebuie executat un intreg ansamblu de miscari si exercitii ce va vor ajuta la imbunatatirea echilibrului, la o mai buna coordonare si o flexibilitate superioara. Corpul devine din ce in ce mai rezistent petrecand tot mai multe ore pe gheata. Este recomandat inainte de a incerca un alt sport de iarna ce se poate juca in echipa (Mehr), hocheiul pe gheata.

Patinajul este privit ca o metoda foarte buna de eliberare a stresului acumulat peste zi, precum si a gandurilor negative care pun stapanire pe noi uneori. Pe gheata ne putem recapata cu usurinta echilibrul emotional de care avem in viata de zi cu zi.

Patinajul a fost inclus in programul persoanelor care isi propun sa slabeasca. Acest sport conduce la modelarea muschilor si bineinteles, la arderea caloriilor. In timp ce alunecam pe gheata, muschii pelvieni sufera modificari, precum si cei din zona coapselor sau a soldurilor. In acelasi timp, tendoanele genunchilor ajung sa devina mai flexibile.

Mai mult decat atat, in momentele in care incercam sa ne pastram echilibrul pe patine, mai multe parti ale corpului conlucreaza pentru muschi abdominali mai puternici si un spate mai ferm.

Apoi, isi intra in rol muschii dispusi in zona bratelor si a umerilor, care actioneaza in mod simultan cu restul muschilor.

Riscul accidentarilor este unul minim atat timp cat reusiti sa va pastrati echilibrul pe patine. Pastrati-va stabilitatea si miscati-va mainile pe langa corp, in perfecta armonie cu miscarile picioarelor!

Schiatul lucreaza toti muschii corpului

Schiatul face parte din galeria selecta a sporturilor de iarna in care toti muschii corpului sunt activi. Principalii beneficiari sunt la o prima vedere muschii picioarelor si muschii abdominali. In functie de nivelul de intensitate si de greutatea fiecarui practicant in parte, schiatul ne va ajuta sa ardem pana la 3000 kcal pe durata a 5-6 ore petrecute pe partie. De asemenea, specialistii estimeaza ca un individ poate slabi 5 kg/saptamana daca schiaza intens in perioada de concediu si nu numai.

Desi o coborare pe schiuri dureaza doar cateva minute, organismul este solicitat la un nivel foarte ridicat, prin prisma activitatii depuse de muschii picioarelor, cei aflati in zona soldurilor si cvadricepsii. In plina viteza, corpul va puncta la alte capitole la fel de importante, precum flexibilitate, agilitate sau echilibru.

In cazul in care nu sunteti neaparat atrasi de viteza, puteti ramane totusi in zona acestui sport minunat optand pentru schi fond. Este considerat a fi unul dintre cele mai bune antrenamente care exista la ora actuala. Arde intre 500-600 calorii pe ora si poate contribui la imbunatatirea echilibrului.

Pe lista intocmita de noi se mai afla snowboarding-ul, dar si un alt sport care poate fi practicat in orice anotimp al anului – jogging. Atunci cand este realizat pe zapada, insa, efectul pozitiv pe care il are jogging-ul asupra organismului devine si mai clar, datorita arderii mai intense a caloriilor. (P)