Revista „Forbes” a dat publicităţii, ieri, lista celor mai puternice personalităţi ale lumii în 2009, care ia în considerare atât averea vedetelor, dar şi popularitatea de care se bucură în rândul publicului. Dintre cele 100 de vedete care se regăsesc pe „Celebrity 100 List”, 18 aparţin lumii sportului. Ierarhia este dominată de actriţa Angelina Jolie, care a detronat-o pe Oprah Winfrey, aflată acum pe locul doi. Poziţia a treia este ocupată de cântăreaţa Madonna. Preşedintele american Barack Obama este pe locul 49, fiind primul şef de stat în exerciţiu aflat în acest clasament.
Sportivii sunt la mare căutare atunci când vine vorba de campanii de promovare pentru diverse obiecte, dar şi pentru diverse acţiuni. Popularitatea de care se bucură vedetele din sport în rândul publicului a făcut ca acestea să nu fie ocolite de topurile cu cele mai influente persoane din lume.
Pe lista „Forbes” pentru 2009, cel mai bine clasat sportiv este jucătorul american de golf Tiger Woods (locul cinci). Un alt jucător de golf, Phil Mickelson, ocupă poziţia a 36-a. Cele mai bine reprezentate sporturi sunt tenisul, cu cinci „ambasadori” - Roger Federer (locul 27), Serena Williams (67), Maria Şarapova (76), Venus Williams (77), Ana Ivanovici (90), şi baschetul - Kobe Bryant (10), Michael Jordan (18), Le Bron James (19), Kevin Garnett (62). Fotbalul are doi reprezentanţi, pe englezul David Beckham (28) şi pe brazilianul Ronaldinho (55), în timp ce din baseball şi box au fost aleşi Derek Jeter (66), respectiv Manny Pacquiao (57).
Pilotul finlandez de Formula 1 Kimi Raikkonen se găseşte pe poziţia a 52-a, iar Jeff Gordon şi Danica Patrick, vedete în NASCAR, sunt pe locurile 63, respectiv 100.
Nadia şi Ilie, mărci înregistrate
Cele mai recente campanii lansate în ţara noastră, „România în mişcare” şi cea pentru promovarea turismului, au ca numitor comun trei vedete în jurul cărora se învârte istoria sportului românesc: Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.
În cadrul campaniei „România în mişcare”, prin care se încearcă atragerea copiilor către sport, s-au lansat câteva videoclipuri în care părinţii sunt îndemnaţi să-şi lase copii să devină legende. Nadia interpretează rolul unei vânzătoare, Năstase este cofetar, iar Hagi - zidar. Lor li s-au alăturat Ivan Patzaichin, campion olimpic la canoe, Elisabeta Lipă, cea mai bună canotoare a secolului XX-a, fotbalistul Adrian Mutu, Gabriela Szabo şi Leonard Doroftei.
Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi sunt implicaţi şi în promovarea turismului românesc. În cadrul acestei campanii, „Zeiţa de la Montreal”, primul lider al clasamentului ATP şi fostul decar al naţionalei de fotbal vor participa, la Paris, mâine, în penultima zi a turneului de la Roland Garros, la „Ziua României”, eveniment la care va fi prezentă şi Elena Udrea, ministrul turismului. În jurul prânzului, Nadia şi Ilie Năstase vor fi primiţi la primăria capitalei franceze. După aceea, fostul tenismen va participa la un meci demonstrativ, cu Peter McNamara, care se va desfăşura pe esplanada din faţa instituţiei. Apoi, Năstase va avea câteva schimburi de mingi cu persoane din public, urmând ca la final toţi trei să aibă o sesiune de autografe.
Evenimentul de mâine este punctul culminant al unei campanii de promovare a destinaţiilor turistice din România care a fost făcută de Ministerul Turismului pe canalul de televiziune Eurosport.
Chivu ne trimite la europarlamentare
După ce mai multe sondaje au arătat dezinteresul europenilor faţă de alegerile pentru Parlamentul European, mai mulţi sportivi, printre care românul Cristian Chivu şi portughezul Luis Figo, au fost mobilizaţi pentru pentru a-i îndemna pe cetăţenii UE să meargă la vot.
Fundaşul echipei Inter Milano şi al naţionalei României au filmat două spoturi la Milano, unul în limba română şi altul în engleză, mesajul final fiind că trebuie să votăm „pentru viitorul european al copiilor noştri”.
În 2007, Bănel Nicoliţă, jucătorul echipei Steaua, a fost numit ambasador antirasism din partea României.
Michael Schumacher, de şapte ori campion mondial la Formula 1, este un obişnuit al meciurilor de caritate, organizate în toate colţurile lumii, în timp ce multe reclame pentru diverse obiecte, băuturi şi produse alimentare mizează pe forţa de influenţare pe care o pot avea sportivii.